آقای شهردار چرا از ظرفیت شورایاری ها استفاده نمی کنید؟

گروه اجتماعی- نجفی شهردار تهران توئیتی دیروز منتشر کرد و از دانش آموزان خواست که   در کنار ماموران شهرداری به سبک تر شدن بار شاخه های درختان کمک کنند.

به گزارش افکارنیوز، این توئیت عجیب شهردار تهران در حالی است که این روزها انتقادات بسیاری به عملکرد شهرداری وارد شده و از سوی دیگر گویا آقای نجفی خبر ندارند که چرا دانش آموزان و مدارس تعطیل شده اند!

علت تعطیل شدن نوجوانان و جوانان این است تا حادثه ای برای آنها در شرایط جوی و برفی تهران ایجاد نشود نه اینکه از آنها برای برف روبی درخواست کمک شود.

آقای نجفی گویا فراموش کرده اند که تهران شورایاری محلات دارد، شورایاری هایی که برای کمک به شهرداری و از دل مردم تشکیل شده اند تا هم تصمیمات شورای شهر در محلات را در وسع خود انجام داده و هم به شهرداری برای حل مشکلات پایتخت کمک کنند.

بر اساس قانون شورایاری‌ها یک نهاد مردمی هستند که عملاً نقش نظارتی در محلات و مناطق را دارند و انگیزه تشکیل آنها بستر سازی مشارکت مردم در اداره امور شهر و پل ارتباطی مردم با شوراها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای دولتی هستند.

حال با توجه به به ظرفیت شورایاری ها چرا آقای شهردار از این ظرفیت استفاده نمی کند، وظیفه شورایاری ها همین است نه اینکه از بچه های مدرسه ای خواسته شود شاخه های درختان را از برف خالی کنند.

این در حالی است که روابط عمومی اورژانس کشور به هموطنان توصیه کرده که در خانه هایشان بمانند تا در اثر یخ زدگی معابر دچار حادثه نشوند.

بهتر است آقای نجفی که سکاندار مسائل شهری پایتخت هستند وظایف شهرداری و شورای شهر و شورایاری ها را به دقت مطالعه کنند تا بدانند ظرفیت های بسیاری برای حل مشکلات پایتخت وجود دارد، هر چند این روزها با گزارش عجیب آقای نجفی از عملکرد قالیباف مشخص شده بیشتر از آنکه به فکر خدمت به مردم تهران باشند در پی سیاه نمایی مدیریت جهادی قالیباف هستند.