برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری

رشیدی در این مراسم گفت: این مسابقات به عنوان مسابقه مقدماتی استان‌ها به حساب می‌آید و بازنشستگان از یکم تا 22 دی ماه برای ثبت‌نام مهلت داشتند.

وی اضافه کرد: بیش از ۶ هزار نفر از بازنشستگان کشوری در مرحله ثبت نام مسابقات ورزشی ویژه بازنشستگان ثبت نام کردند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: قرار بود که شروع مسابقات از هشتم بهمن ماه باشد، اما به دلیل بارندگی‌های اخیر به تعویق افتاد و از امروز دهم بهمن ماه آغاز به کار کرد.

رشیدی یادآور شد: جشنواره مسابقات ورزشی بازنشستگان تا ۱۲ بهمن ماه ادامه دارد و در نهایت، نفرات اول، دوم و سوم در هر یک از رشته‌های ورزشی مورد تجلیل قرار می‌گیرند و مدال و حکم قهرمانی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بازنشستگان در ۵ رشته ورزشی(شطرنج، تنیس روی میز، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی و شنا) به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان در جشنواره سراسری اردیبهشت ماه سال آینده به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: مسابقات شنا در جشنواره ورزشی ویژه بازنشستگان کشوری، در ۲ رده بالای ۶۵ و زیر ۶۵ سال برگزار خواهد شد.

رشیدی اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره ورزشی ویژه بازنشستگان کشوری، اشاعه فرهنگ نشاط و سلامت و همچنین افزایش امید به زندگی، در میان بازنشستگان است.

وی در ادامه یادآور شد: حضور فعال بازنشستگان، به دلیل دارا بودن اوقات فراغت قابل توجهی که در اختیار دارند و همچنین بحث فرهنگسازی برای جلوگیری از فقر حرکتی در میان بازنشستگان کشوری، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت کشور را بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای حفظ و ارتقای سلامت سالمندان موثر باشد.

رشیدی اضافه کرد: بیش از نیمی از شرکت کنندگان در جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری را مردان بازنشسته شامل می‌شوند.