آخرین آمار مصدومان ضایعه نخاعی زلزله غرب کشور

امید قادری گفت: پس از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه ۲۴ تن دچار ضایعه نخاعی و یا قطع نخاع شدند.

وی افزود: در روز‌های اولیه زمین لرزه، تنها وضعیت یک تن از افراد ضایعه نخاعی به نام "هانیه" رسانه‌ای شد و در رابطه با وضعیت سایر افراد، آنطور که باید پرداخته نشد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص آخرین آمار افراد ضایعه نخاعی شده در پی زمین لرزه کرمانشاه اظهارکرد: بررسی‌های لازم در رابطه با شرایط افراد مصدوم در پی زمین لرزه کرمانشاه انجام و در نهایت مشخص شد که ۸ تن از مصدومان زلزله ضایعه نخاعی و ۱۶ تن دیگر نیز قطع نخاع شده اند.

قادری ادامه داد: با اقدامات توانبخشی انجام شده، در تلاش هستیم تا افراد ضایعه نخاعی شده به شرایط عادی خود باز گشته و بتوانند سلامت کامل خود را به دست آورند.

وی از تهیه خانه برای افراد قطع نخاع شده در پی زمین لرزه کرمانشاه خبرداد و خاطرنشان کرد: برای "هانیه" دختری که به برای کمک به خواهر کوچکتر خود قطع نخاع شده بود، خیرین اقدام به تهیه خانه کرده بودند و سازمان بهزیستی نیز تاکنون برای ۶ تن دیگر از افراد قطع نخاع شده قطعی خانه تهیه کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از آغاز به کار نخستین مرکز تخصصی افراد ضایعه نخاعی غرب کشور در کرمانشاه خبرداد و اذعان کرد: پس از زلزله، اقدام به راه اندازی یک مرکز تخصصی بیماران قطع نخاعی در کرمانشاه کردیم و در حال حاضر این مرکز با ظرفیت ۳۰ تخت، پذیرای ۱۰ مصدوم زلزله است.

قادری تاکید کرد: تعدادی از بیماران ضایعه نخاعی کرمانشاه برای درمان به تهران رفته اند، اما در حال حاضر امکانات لازم در استان کرمانشاه برای ارائه خدمات درمانی به این افراد وجود دارد.