قانونی که با گذشت 12 سال از تصویبش، هنوز اجرا نمی شود

ابراهیم کاظمی مومن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر وظیفه اصلی مناسب سازی معابر بر عهده شهرداری ها در هر یک از استان ها و شهرهای کشور است و هم اکنون نهضت خوبی در خصوص موضوع مناسب سازی به راه افتاده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر چه در حال حاضر کارهای خوبی در خصوص مناسب سازی در حال انجام است اما این مسئله با ایده آلی که ما مطابق با استانداردهای روز دنیا به دنبال آن هستیم، فاصله زیادی دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: متاسفانه مناسب سازی معابر شهری به حدی کند پیش می رود که در صورت وقوع بارش برف و باران مثل هفته گذشته، مشکلات فراوانی را برای معلولان، جانبازان و افراد ناتوان ایجاد می کند.

کاظمی مومن سرایی با اشاره به ضرورت پیگیری مسئله مناسب سازی معابر از طرف مسئولان اضافه کرد: شرایط معابر شهری باید به گونه ای باشد که معلولان، جانبازان و سالمندان و همچنین سایر افراد ناتوان، بتوانند به  سهولت از امکانات و خدمات شهری بهره مند شوند.

قانونی که با گذشت 12 سال از تصویبش، هنوز اجرا نمی شود

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اگر هر یک از دستگاه ها همچون وزارت علوم، وزارت صنعت و معدن، شهرداری، بنیاد شهید، بهزیستی، وزارت فرهنگ و سایر دستگاه ها، وظیفه قانونی خود را که قانونگذار برای آنها مشخص کرده است، در خصوص مسئله مناسب سازی به خوبی انجام بدهند، مشکل مناسب سازی معابر برای تردد افراد ناتوان حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون برای وزارت علوم این وظیفه مشخص شده است که 2 واحد درسی را برای مسئله مناسب سازی در رشته های مرتبط یا این موضوع در نظر بگیرد که متاسفانه پس از گذشت 12 سال از تصویب، این قانون هنوز اجرایی نشده است.

کاظمی مومن سرایی افزود: مسئله مناسب سازی در کلانشهر تهران، باید با جدیت بیشتری دنبال شود و وظیفه اصلی بر عهده شهرداری است و سازمان بهزیستی به عنوان مطالبه گر، این موضوع را با جدیت دنبال می کند والبته تحقق اهداف مناسب سازی معابر برای تسهیل در رفت و آمد معلولان، تعامل سایر نهادهای مسئول با بهزیستی را می طلبد.