نامه محسن هاشمی به جهانگیری برای تأمین واگن های مترو

محسن هاشمی درخصوص نامه ای که اخیراً به معاون اول رئیس جمهور با موضوع اعتبارات دولتی در لایحه بودجه ۹۷ نوشته است، گفت: این نامه مربوط به لایحه بودجه و حمایت های دولتی از حمل و نقل عمومی نبود بلکه در حوزه تأمین واگن های مترو است.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده اعتبارات پیش بینی شده در لایحه بودجه و حمایت های دولتی از مدیریت شهری در لایحه بودجه ۹۷ کشور قلع و قمع شده است، گفت: شهرداری از طریق مجلس در حال تلاش است که اعتبارات لازم را به لایحه بازگرداند.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه برخی از طرح های شهرداری مانند طرح جدید ترافیک و بسته کاهش آلودگی هوا با پیش فرض های انتشار اوراق مشارکت و حمایت دولت از ناوگان حمل و نقل عمومی تدوین شده بود، آیا پس از این کاهش اعتبارات در این طرح ها تجدیدنظر می شود، تصریح کرد: راه حل های دیگری نیز برای انجام این طرح ها وجود دارد اما کاش دولت این حمایت ها را انجام می داد اما راه های دیگر بسته نیست و ما نیز تحقق حمایت های دولتی را پیگیری می کنیم.

به گزارش مهر محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران روز گذشته به مهر خبر داده بود که شورا پس از قلع و قمع اعتبارات حمایتی از متروی تهران نامه ای به معاون اول رئیس جمهور زده و درخواست دیدار فوری کرده بود.

به گفته علیخانی در صورتی که از مترو حمایت نشود ممکن است مشکلات امنیتی ایجاد شود.