راهکار طلایی برای رفع ترک‌های پوستی و خشکی پوست

سید جواد علوی  درباره خواص کنجد اظهار کرد: کنجد دارای طبع گرم و تر است و برای سردمزاجان بسیار مناسب است و مصرف بیش از حد محصولات کنجدی به گرم مزاجان آسیب وارد می‌کند. 

وی افزود: محصولاتی که از کنجد گرفته می‌شود مانند ارده بسیار مقوی و مفید است و در فصول سرد کاربرد خوبی دارد, کنجد نسبت به بسیاری از دانه‌های روغنی دیگر چرب‌تر است لذا زود نیز فاسد می‌شود.  

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: کنجد دارای مزاج گرم و تر و رو به اعتدال است, نسبتاً سنگین و  دیر هضم است که شاید به خاطر روغنی است که دارد همچنین ملین است و اگر بیش از حد استفاده شود, موجب  سستی سیستم گوارش می‌شود.

علوی تصریح کرد: روغن کنجد برای از بین بردن ترک‌های پوستی و  خشکی پوست مناسب است همچنین مصرف کنجد موجب  تشنگی افراد شده و بهتر است از مصرف بیش از حد آن در فصول گرم پرهیز شود البته بهتر است که محصولات کنجدی مثل ارده بیش از 3 قاشق غذاخوری استفاده نشود چرا که ارده سنگین است و می‌تواند غلظت خون ایجاد کند و عوارضی مانند بی‌حالی و کسل بودن را بروز دهد.

این کارشناس طب سنتی اذعان کرد: روغنی که از ارده کنجد گرفته می‌شود خاصیت بیشتری نسبت به روغنی است که از دانه‌های کنجد به دست می‌آید, روغن کنجد در طبخ بسیاری از مواد غذایی کاربرد دارد و بهتر است که هنگام سرخ کردن دمای گاز پایین باشد که روغن نسوزد.

وی خاطرنشان کرد: کنجد برای رفع سودای اضافه بسیار مفید است, مخصوصاً که در فصول سرد، سودا در بدن بیشتر تولید شده و تجمع پیدا می‌کند, عوارض غلبه سودا در بدن می‌تواند به صورت لک‌های پوستی،گرفتگی عضلات، مشکلات روحی و روانی و افسردگی، موی زائد و... خود را نشان دهد.