در جلسه امروز شورای شهر چه می گذرد؟

 محمد سالاری در چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تشریح کلیه بودجه مأموریت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سال 97 پرداخت و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه شهرسازی اجرای پروژه طرح نیلوفری است که در تبصره‌های  بودجه با اختصاص اعتبار و با مشارکت بخش خصوصی راه‌آهن تهران ـ تبریز ساماندهی خواهد شد و برای این ردیف 38 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار باید یکجا همه طرح را انجام دهد و شهرداری مجری طرح سازمان نوسازی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد سازمان نوسازی ظرفیت این مهم را ندارد.

سالاری گفت:‌ دومین پروژه‌ای که در حوزه شهرسازی مطرح خواهد بود ساماندهی و طراحی و توسعه پارک پردیسان است که با توجه به بدهی‌های موجود، 50 میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی در نظر گرفته شده است که البته پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و شورا کاهش 30 میلیارد تومان در این ردیف بودجه است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران افزود: گفتنی است سرجمع سقف بودجه پیشنهادی حوزه مدیریت شهرسازی و معماری شهرداری 605 میلیارد تومان است.

در ادامه حسن رسولی درباره طرح پروژه نیلوفری که احداث خط راه‌آهن تبریز ـ تهران است گفت: این طرح در یک منطقه محروم واقع شده است. بنابر این طرح نیلوفری بیش از 5 هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

هاشمی رئیس شورای شهر تهران خطاب به رسولی گفت: دولت آن زمان می‌خواست مترو را بیاورد در هوا و راه‌آهن را ببرد زیر زمین.

در ادامه صدراعظم نوری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر تهران گفت: برای پارک خواجوی کرمانی در منطقه 12، 27 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: موضوع پارک پردیسان بسیار مهم است و 50 میلیارد تومان نیاز است که دسترسی و پارکینگ آن انجام شود و علیرغم این موارد تکمیل موزه آب و موزه تاریخ نیز در پارک پردیسان از دیگر مواردی است که باید به سرانجام برسد و 50 میلیارد تومان برای پارک پردیسان رقم زیادی نیست.