سکونت 70 درصد خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا در پایتخت

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در استان تهران 920 خانواده متقاضی مسکن دارای 2 معلول به بالا زندگی می‌کنند که بیش از نیمی از آن‌ها ساکن پایتخت هستند.

اسدی تاکید کرد: در حال حاضر 87 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا واگذار شده است و سایر خانواده‌ها با شرایط فوق نیز به تدریج صاحب خانه می‌شوند.

وی تصریح کرد: تعدادی واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای 2 معلول به بالادر شهر تهران در حال ساخت است که از این میان 479 واحد مسکونی در مرحله نازک کاری قرار دارند و طی ماه‌های آینده تکمیل و به خانواده‌های فوق واگذار خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: 227 واحد مسکونی نیز در مرحله سفت کاری هستند و 127 واحد مسکونی نیز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.

اسدی یادآور شد: مسکن مهرهایی که برای خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا در نظر گرفته شده است، اغلب در خارج از شهر تهران قرار گرفته‌اند و خانواده های فوق استقبال چندانی از این موضوع نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: 70 درصد خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا در شهر تهران زندگی می‌کنند، این در حالی است که مسکن‌هایی که ویژه این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است در شهرهایی چون پردیس، پیشوای ورامین، پرند و دیگر شهرهای استان واقع شده‌اند، به همین دلیل استقبال خوبی از این خانه‌ها نمی‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد:با به پایان رسیدن کار ساخت خانه‌های مذکور در شهر تهران، تعداد زیادی از خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا در استان تهران صاحب خانه می‌شوند.