نگاه ما به شبکه‌های اجتماعی نظارت و تولید محتوای مناسب است

محمد سلطانی فر در دیدار با هیات رسانه‌ای کشور سوریه با اشاره به این موضوع، تصریح کرد: وزارت ارشاد و دولت بدنبال افزایش آگاهی‌های عمومی و استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مورد قبول مردم است و در حیطه اختیارات خود موافق محدودیت و مسدودسازی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش امنیت در سوریه و به ثمر نشستن مقاومت در این کشور، ابراز امیدواری کرد با استقرار کامل امنیت در این کشور، توسعه همکاری‌های دوجانبه و فعالیت‌های فرهنگی رسانه‌ای میان ایران و سوریه افزایش یابد.

سلطانی فر همچنین به اشتراکات دو کشور در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، اقلیمی اشاره و تاکید کرد: گسترش روابط فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌ای به تقویت جایگاه دو کشور در منطقه و جهان کمک خواهد کرد ضمن اینکه تصویر واقعی تری از اسلام و مسلمانان را به دنیا نشان خواهد داد.

وی در همین زمینه افزود: نگاه رسانه‌ها در حوزه تامین امنیت ملی، با رای و نظر مردم یکسان است چرا که معتقدیم امنیت ملی، مقدمه پیشرفت‌های کشور در تمام زمینه‌هاست.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت رسانه‌ها، قانون مطبوعات و نظارت بر عملکرد رسانه‌ها در ایران، تصریح کرد: جز رسانه‌های تخصصی کودک و نوجوان، محدودیت خاصی برای صدور مجوز رسانه در کشور نداریم. وی افزود: در حوزه نظارت نیز، هیاتی فراقوه‌ای کار نظارت بر رسانه‌ها را برعهده دارد که با توجه به تکلیف قانونی رسانه‌ها در قانون مطبوعات، خطوط قرمز و رعایت آن برای رسانه‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به حضور چشمگیر بانوان در عرصه رسانه، افزود: اکنون بیش از 50درصد تحریریه‌های رسانه‌ای در ایران را بانوان در اختیار دارند و مدیریت حدود 2هزار رسانه نیز بر عهده زنان است.

بنابراین گزارش، موسی عبدالنور، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران سوریه نیز در این دیدار با تقدیر از فداکاری‌ها و همکاری‌های ایران در سوریه، اظهار داشت: با عنایت به لطف حضرت حق، مقاومت ملت و دولت سوریه و کمکهای برادران ایرانی‌مان، امیدواریم به رغم توطئه‌های گسترده امنیت کامل در سوریه برقرار شود و شاهد افزایش رفت و آمدهای رسانه‌ای و همکاری‌های دوجانبه فرهنگی باشیم.

وی از برپایی یک جشنواره رسانه‌ای در سوریه خبر داد که در صورت تفاهم، می‌تواند به صورت منطقه ای برگزار شود و توضیح داد: این دیدار می‌تواند مقدمه همکاری‌های آتی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای دو کشور در منطقه باشد.

در این نشست دو ساعته، روزنامه نگاران سوری نیز به طرح نظرات خود پرداختند که «افزایش همکاری‌های فرهنگی، سینمایی و رسانه‌ای، صدور مجوز به رسانه‌ها، قانون مطبوعات، نظارت بر رسانه‌ها، اطلاع رسانی در فضای مجازی، حمایت‌های اقتصادی از رسانه‌ها توسط دولت، فعالیت انجمن‌های صنفی» از جمله مباحث و سوالات مطرح شده بود.

همچنین در پایان این نشست که با حضور 32تن از روزنامه نگاران سوری از «اتحادیه روزنامه نگاران سوریه، روزنامه البعث، روزنامه الثوره، روزنامه تشرین، روزنامه العروبه حمص، روزنامه الوحده، روزنامه المسیره، خبرگزاری سانا، خبرگزاری الوحده» برگزار شد، لوح رسمی روزنامه‌نگاران اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه به محمد سلطانی فر اهدا شد.

 

هیات سوری

 هیات سوری