بیمه شخص ثالث/ رانندگی بدون گواهینامه هرگز!

 نکته مهم این است که در تصادفات رانندگی نداشتن گواهینامه باعث مقصر بودن شما نمی‌شود. یعنی قطعاً اگر افسر پلیس بخواهد، می‌تواند شما را جریمه و یا اصطلاحاً اعمال قانون کند. اما این موضوع ربطی به مقصر بودن شما ندارد. پس اگر ماشین مقابل مقصر باشد، حتی اگر شما گواهینامه نداشته باشید می‌توانید از بیمه شخص ثالث وی استفاده کنید و خسارتتان را بگیرید. یعنی طبق قانون بیمه خسارت شما را می‌دهد حتی اگر گواهینامه نداشته باشید. هر چند بعضی بیمه ها ممکن است بابت این موضوع کمی اذیت‌تان کنند .

عواقب رعایت نکردن قانون!

حالا فرض کنیم شما گواهینامه ندارید و با ماشین دیگری تصادف می‌کنید و مقصر هم هستید . در این حالت اگر بیمه شخص ثالث داشته باشید، براساس قانون شرکت بیمه موظف است خسارت یا دیه مصدوم را بلافاصله پرداخت کند و پس از آن می‌تواند از طریق مراجع قضایی، همه یا بخشی از مبلغ آن را از شما پس بگیرد. اما متاسفانه درحال حاضر بعضی از شرکت‌های بیمه این قانون را اجرا نمی کنند. یعنی راننده مقصر چون گواهینامه نداشته، باید تمام خسارت را به بیمه پرداخت کند.

حالا فرض کنید تصادفی هم اتفاق نیفتد. آیا می دانید بر اساس قانون مجازات اسلامی، رانندگی بدون گواهینامه می‌تواند از 2 تا 6 ماه حبس مجازات داشته باشد؟

گواهینامه خود راتمدید نکرده اید؟ حالا چه می شود؟ اگر اعتبار گواهینامه شما تمام شده باشد و گواهینامه تمدید نشده باشد به معنی نداشتن گواهینامه نیست، هر چند جریمه های مربوط به خود را دارد.

تصادف1

علاوه بر نداشتن گواهینامه، یک بی قانونی دیگری هم وجود دارد که می تواند بسیار خطرناک و آسیب زننده باشد، و آن هم نداشتن بیمه شخص ثالث است. حتی اگر گواهینامه معتبری داشته باشید، بدون بیمه شخص ثالث با ماشینتان رانندگی نکنید. چون در صورت بروز تصادف دچار دردسرهای بزرگی می‌شوید. پس بیمه شخص ثالث را جدی بگیرید.

بیمه شخص ثالث را باید از کی بخریم؟

برای خرید بیمه شخص ثالث دو راه پیش روی شماست. در راه اول که روش سنتی است، با مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه و نمایندگی‌های آنها، که تعدادشان هم اصلاً کم نیست، می توانید در مورد قیمت ها و پوشش‌های بیمه شخص ثالث سوال کنید و اطلاعات بگیرید. با توجه به خدمات و قیمت‌های مختلفی که این شرکت‌ها ارائه می‌کنند، به نظر می‌رسد انتخاب سختی پیش روی شما باشد. علاوه بر این زمان زیادی را از شما میگیرد. در نهایت هم شما نمی‌توانید کاملا از انتخاب خود مطمئن باشید.

اما راه دوم راهی است که ما برای شما باز کرده ایم . راهی آسان تر و ارزان تر با «ازکیـ».

شرکت های استارت آپ که «ازکیـ» یکی از اعضای این خانواده بزرگ میباشد، به دنبال ایجاد تحولهای بزرگ در کسب و کار خود هستند. حالا نوبت به یک تغییر بزرگ و سودمند در صنعت بیمه رسیده. تغییری به سود شرکت‌های بیمه و مردم. یاشار ژاله دوست، بنیان‌گذار و مدیر عامل «ازکیـ» با بیان این مطلب که بهبود کیفیت محصول یا خدمات و کاهش قیمت آنها، می­تواند موجب تحولات بزرگی در هر صنعتی گردد؛ تاکید کرد این امر همیشه به نفع کاربران و مشتریان خواهد بود.

وب سایت «ازکیــــ» (azki.com) این امکان را به شما می دهد تا با وارد کردن اطلاعات خودرو و تعداد سالهای تخفیف عدم خسارت به سادگی بیمه های شخص ثالث شرکت های مختلف بیمه را با هم مقایسه کنید، ارزان‌ترین و بهترین آن را انتخاب کنید، و با چند کلیک ساده بیمه نامه مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین برای دریافت هر گونه مشاوره بیمه‌ای با شماره تلفن «ازکیـ» تماس بگیرید و از مشاوره‌های رایگان کارشناسان متخصص ما استفاده کنید.

دست نگه دارید.. هنوز یک مرحله دیگر باقی مانده است! ما بیمه نامه شما را به صورت کاملا رایگان و در کوتاه ترین زمان ممکن، به آدرس محل کار یا منزل شما ارسال خواهیم کرد.

«ازکیـ» عمل کردن به قانون را برای شما راحت کرده است. پس بیایید همه قانون را رعایت کنیم!

منبع: سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه «ازکـیـ» (www.azki.com)