سرهنگ شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره با بازداشت ۵ فرد مامور نما طی ۶ ماه گذشته اظهار کرد: طی چند ماه گذشته به سامانه ۱۹۷ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ شکایاتی مبنی بر اخاذی فردی مامور نما در اطراف خیابان نواب و جمهوری اعلام شده بود.

وی افزود: با دریافت گزارش‌های مردمی ماموران پلیس اقدام به گشت زنی در مناطق اعلام شده کردند و مشخص شد فردی با این خصوصیات در پلیس راهنمایی و رانندگی وجود ندارد.

مامور راهنمایی و رانندگی قلابی دستگیر شد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این مامور قلابی به مردم می‌گفت که می‌تواند جرائم رانندگی آن‌ها را صفر کند.

سرهنگ شریفی افزود: این فرد ۳۴ سال سن دارد و در زمان دستگیری لباس مامور راهنمایی و رانندگی و به همراه درجه سرهنگی به تن داشته است و تا امروز ۹ شاکی دارد و قصد داریم با دریافت مجوز قضایی چهره او را رسانه‌ای کنیم تا اگر افراد دیگری از این فرد شکایت دارند، اعلام کنند.

وی افزود: در ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به صراحت مشخص شده است که افرادی که اعتراضی به خلافی‌های خود دارند، می‌توانند به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات مراجعه کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: افراد با مراجعه به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند و گول افراد سودجو را که می‌گویند می‌توانند جرایم را صفر کنند، نخوردند.

سرهنگ شریفی گفت: در تهران ۱۰ مرکز رسیدگی به تخلفات وجود دارد که آدرس‌ آن‌ها در سایت پلیس راهنمایی و رانندگی موجود است.

وی بیان کرد: در خصوص گواهی نامه‌های رانندگی هم آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی مرجع ذی صلاح در این خصوص هستند و هر شخصی که می‌خواهد گواهی نامه رانندگی دریافت کند، می‌تواند با مراجعه به آموزشگاه‌های رانندگی اقدام به دریافت گواهی نامه کند و اینکه افرادی بگویند که دارای تسهیلاتی هستند که می‌توانند به سرعت گواهی نامه بگیرند، درست نیست.

مامور راهنمایی و رانندگی قلابی دستگیر شد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هیچ گونه پرداخت نقدی به اشخاص در زمان دریافت گواهی نامه رانندگی صورت نمی‌گیرد.

سرهنگ شریفی افزود: تمامی خدمات راهنمایی و رانندگی در مراکز پلیس +۱۰ انجام می‌شود.

این مامور قلابی گفت: بیشتر تقصیر مردم است که راه را برای تخلف ما باز می‌کنند و خودشان باعث می‌شوند افرادی مثل من تخلف کنند.

وی افزود: من، چون زمانی در راهنمایی و رانندگی کار می‌کردم، به شگرد‌های این کار آگاه بودم.

این مامور قلابی افزود: بیشترین پولی که از مردم دریافت کردم، ۵۰۰ هزار تومان بود و هیچ وقت پول را به حساب خود واریز نمی‌کردم.

وی در خصوص نحوه خریداری لباس پلیس گفت: لباس پلیس را همه جا می‌توان تهیه کرد. من هم لباس را ۶۰ هزار تومان خریدم و بی سیمی هم که استفاده می‌کردم، قلابی بود.