موثرترین راهکار برای افزایش امید به زندگی

استخوان‌ها و ماهیچه های افرادی که فعالیت روزانه آنها بیشتر نشسته انجام می شود، ضعیف است. در این افراد استعداد ابتلا به پوکی استخوان بیشتر است. در مقابل استخوان بندی ورزشکاران قوی است و با گذشت سن، کم تر تحلیل می روند.

پژوهشگران به تازگی فهمیده‌اند، فقط یک ساعت دویدن در هفته مؤثرترین ورزش در افزایش امید به زندگی است؛ مهم نیست در چه شرایطی می دوید، تند، سریع، صد متر یا پانصد متر، فقط بدوید! کسانی که این توصیه را جدی می گیرند و به شکل منظم می دوند، تا سه سال عمر خود را افزایش می‌دهند.

این مطالعه در دانشگاه دولتی «ایووا»، با بررسی دوباره داده های انستیتوی کوپر و برخی از آخرین مطالعات در ارتباط بین ورزش و طول عمر، در تگزاس انجام شده است که نتایج، یافته های قبلی را تأیید می کند.

هنگامی که می‌دوید، ۴۰ درصد خطر مرگ زود هنگام را کاهش می‌دهید. این تأثیر ، اگر سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و سابقه مشکلات سلامتی مثل چاقی کنترل شود، بیشتر هم خواهد شد.

در سه سال گذشته، مطالعه مشابهی نشان داد که در بیش از پنجاه و پنج هزار فرد بزرگسال که برای فقط هفت دقیقه در روز می دوند، خطر مرگ از بیماری های قلبی به شدت کاهش می یابد.

با دنبال کردن داوطلبان برای یک دوره پانزده ساله، دیده شد که فقط هزار نفر از سه هزار نفر بر اثر بیماری قلبی فوت کرده اند.