نجفی بر استعفای خود پافشاری می‌کند

 علی اعطا در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران درباره استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران اظهار داشت: جلسه رسمی شورا در این خصوص 19 فروردین خواهد بود و در این جلسه با حضور شهردار دلایل استعفا مطرح و بررسی می‌شود و در انتهای جلسه دراین خصوص رأی‌گیری خواهیم داشت. 

وی بیان داشت:‌جلسه امروز هم‌اندیشی بوده است و غیررسمی و مصوبه‌ای نیز نداشته و برای تبادل نظر و اخبار برگزار شده است. 

اعطا گفت:‌ در بخشی از این جلسه شهردار تهران حضور پیدا کرد و پافشاری در استعفا دارد و دلیل اصلی مشخصاً بیماری اعلام شده است، البته عوامل دیگری نیز در این استعفا تأثیر داشته است. 

وی افزود:‌دلیل استعفای شهردار تهران بیماری جدیدش بوده و این بیماری از قبل مطرح نبوده است.  

وی ادامه داد: بیماری جدید شهردار تهران امر غریبی نیست و دلیل اصلی نیز این موضوع است. 

وی ادامه داد: همه اعضا از این موضوع ناراحت هستند و فضا به گونه‌ای نیست که در جلسه نوزدهم، استعفا پذیرفته شود و باید ببینیم در جلسه نوزدهم چه اتفاقی خواهد افتاد. 

وی درباره سرپرست شدن مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 گفت: مطلقا چنین چیزی مطرح نشده است و بحثی در مورد سرپرستی شهر تهران نداشته‌ایم و همچنین درباره شهرداری آینده نیز بحثی مطرح نشده است. 

وی گفت: ما هنوز استعفا را نپذیرفته‌ایم و تازه در جلسه 19 فروردین استعفا مطرح می‌شود و بنا نبوده در جلسه امروز تصمیمی گرفته شود. 

وی افزود: بحثی درباره شهردار شدن آقای هاشمی نیز نداشته‌ایم و در کل هیچ گزینه‌ای در جلسه امروز در این خصوص مطرح نشده است. 

وی درباره نامه دوم استعفای شهردار تهران گفت: نامه دوم، خلاصه نامه اول استعفا بوده است که امروز به اعضای شورای شهر داده شد.