اصلاح طلبان مدیری قوی برای مدیریت شهر تهران را ندارند/ شورا چاره ای جز انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران ندارد

گروه اجتماعی- حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به اهمیت وضرورت برخورداری تهران از یک مدیر کارآمد گفت :تهران پایتخت جمهوری اسلامی به عنوان یکی از کلانشهرهای حساس ایران طبیعتا نیازمند برخورداری از مدیریتی قوی است تا علاوه بر سامان دهی مسائل مختلف شهر, پایتخت ایران اسلامی را به عنوان نگینی در انگشتر بیش از پیش در چشم مردم داخل ومسافران و بازدید کنندگان خارجی جلوه دهد. 

وی با اشاره به اهمیت ثبات مدیریتی در دوره دکتر قالیباف وتاثیرات آن در توسعه شهری خاطر نشان شد: ثبات مدیریتی در شهر تهران در دوازده سال گذشته منجربه خلق فضاهای فرهنگی وتوسعه عمرانی قابل توجهی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران شد که مدل و نمونه ای از توسعه شهری را برای سایر شهرهای داخلی وحتی فرا مرزی به نمایش گذاشت. ثبات مدیریتی نه تنها در حوزه شهری که از اهمیت فوق العاده ای برخورداراست در همه حوزه های دولتی وغیر دولتی از کوچکترین تا بزرگترین نهادها بسیار حائز اهمیت است چرا که عدم ثبات مدیریتی و تغییر وتحولات بی اساس می تواند مبنای هر رشد و توسعه ای را از ریشه خشکانده و بسیاری از فرصت ها را بگیرد از این رو شهر تهران بعد از انتخاب شهردار جدید نیازمند ثبات مدیریتی بود تا فعالیتهای عمرانی باقیمانده از دوره قبلی که گاها 95 درصد آن انجام شده بود در کنار پروژه های جدید به بهره برداری برسد. 

وی درادامه با اشاره به انتشار خبر استعفای شهردار تهران پیش از ایام نوروزادامه داد: متاسفانه با روی کار آمدن آقای نجفی شهرداری دستخوش تغییراتی شد؛ تغییراتی که نمی توان از آن به عنوان توسعه شهری نام برد تا اینکه خبر استعفای آقای نجفی چند روز مانده به آغاز سال نو و تعطیلات رسمی کشور خبر ساز شد. اذهان عمومی به دنبال چرایی این موضوع بودند و اینکه با قبول استعفای ایشان چه کسی شهردار تهران می شود و قرار است بار بیش از شش ماه سوء مدیریت ایشان را بر دوش بکشد؟ مسلما در صورت قبول استعفای آقای شهردار از سوی شورای شهر, تهران نیازمند حضور مدیری بسیار قوی است, مدیری که بتواند کارهای برزمین مانده شهرداری را در شش ماه گذشته رتق و فتق کرده و سامانی به شهر تهران بدهد.

ترقی با بیان اینکه عدم توجه به شایسته سالاری مانع انتخاب شهرداری کارآمد می شود اظهار داشت: هر چند موضوع مهم انتخاب مدیری با شایستگی های مورد نظر است اما متاسفانه نمی توان انتظار تحقق چنین خواسته ای را یک بار دیگر در شهرداری توسط اعضای شورای شهر داشت چرا که اصلاح طلبان نیروی کارآمد و مدیری که قدرت وقوت کافی برای مدیریت شهر تهران را داشته باشد ندارند!از سوی دیگر به دلیل سیاسی کاری وتوجه بیش از حد به جناح طلبی اعتقادی به شایسته سالاری ندارند از این رو نمی خواهند نیروی شایسته ای را خارج از اصلاح طلبان روی کار بیاورند، لذا چاره ای جز انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران ندارند!!

وی دراین باره گفت : در حالی که  اگر مبنای اصلاح طلبان شایسته سالاری می بود شهروندان تهرانی چند روز مانده به عید نوروز شاهد استعفای شهردار ومعطل ماندن شهر در بی توجهی های شهری نمی بودند ، اگر اعتقادی به شایسته سالاری وجود داشت شهر در یک روز برفی با آن همه محدودیت مواجه نمی شد بنابراین در حالی که اعتقادی به شایسته سالاری وجود ندارد انتخاب سرپرست در حال حاضر برای اصلاح طلبان تنها چاره وراهکار است. 

وی در پایان با تاکید وتوصیه برانتخاب مدیرموفق و شایسته برای شهر تهران تصریح کرد: مسلما انتخاب شهردار برای تهران به دلیل اینکه این شهر پایتخت وپیشانی جمهوری اسلامی ایران است و عملکرد آن در تمامی حوزه ها بر سایر عرصه های داخلی وحتی خارجی تاثیر دار از اولوتیهای مهم تهران وحتی کشور به شمار می رود. توقف و اختلال در روند مدیریت شهرداری پایتخت 14 میلیون نفر  جمعیت شهر تهران و مجموعه شهرهایی که با این شهر ارتباط دارند را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد، لذا انتظار می رود اعضای شورای شهر با اهتمام به اهمیت برخورداری پایتخت از یک مدیر شایسته و تاثیر گذاری آن بر سایر کشور نسبت به انتخاب مدیری مناسب اقدام کنند تا شهرداری تهران در برابر آسیب جدی چون  فقدان یا تزلزل مدیریت نشود و امور شهری بیش از این روی زمین نمانده ومطالبات مردم مورد بی توجهی قرار داده نشود.