کوچک کردن معده برای زیبایی توصیه نمی‌شود

مرجان مخترع فوق‌تخصص گوارش در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص کوچک کردن معده گفت: برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌های تعبیه بالن‌هایی است که به صورت موقت در بدن افراد قرار می‌گیرد و بیماران اگر پس از یک سال رژیم غذایی را رعایت نکنند ممکن است به حالت اولیه بازگردند.

وی افزود: روش‌های جراحی راه دیگر کوچک کردن معده است ولی به دلیل اینکه جراحی در بدن صورت می‌گیرد عوارضی را به دنبال خواهد داشت و هر قدر بی‌خطرتر باشد ولی عارضه دارد.

مخترع اظهار داشت: عمل جراحی کوچک کردن معده برای افرادی انجام می‌شود که چاقی آنها مهلک باشد. همچنین افزایش وزن‌هایی که منجر به آرتروز، دیابت و کبد چرب پیشرفته می‌شود نیز دلایل دیگری برای کوچک کردن معده هستند.

فوق‌تخصص گوارش به کسانی که برای زیبایی ظاهر تصمیم به جراحی کوچک کردن معده می‌گیرند،اشاره کرد و گفت: کوچک کردن معده برای زیبایی توصیه نمی‌شود و تنها به افرادی پیشنهاد می‌شود که بتوانند کمک اساسی به زندگی‌شان کرد.

وی در پایان گفت: در برخی موارد با رعایت نکردن رژیم غذایی ممکن است روش‌های کوچک کردن معده کارایی نداشته باشد و تغییری در کاهش وزن ایجاد نکند.