شهرداری با سند تحویل و تحول ورود به شفاف‌سازی را آغاز کرده است

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری تهران به منظور انتشار قراردادهای شهرداری تهران از مهر ماه سال 96 به بعد گفت: وقتی من از شهردار سابق (نجفی) پرسیدم آیا می‌توانیم قراردادهای دوره قبل را هم در این سامانه منتشر کنیم به من گفت، هدف از ایجاد این سامانه این است که نظارت همگانی محقق شود تا از فساد پیشگیری شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به نقل قولی از نجفی تصریح کرد: مسئولی که الان می‌پذیرد قراردادهای موجود در زیرمجموعه‌اش منتشر شود قطعا مسئولیتش را هم می‌پذیرد و من در مورد دوره خودم این مسئولیت را می‌پذیرم اما تخلفاتی که در گذشته انجام شده باید ابتدا بررسی شود و بعد ارجاع داده شود.

آروین با تاکید بر اینکه مسئولیت قراردادهای قبلی را مدیریت جدید بر عهده گرفته اظهار کرد: چون در دوره قبل مدیر دیگری بوده اگر تخلف کشف شود ارجاع داده می‌شود، اما در مورد دوره جدید، مدیران خود را مسئول می‌داند و پاسخگو خواهند بود، به این معنی که دوره قبل هم پیگیری می‌شود اما اسناد آن در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: شهرداری با سند تحویل و تحول ورود به شفاف‌سازی را آغاز کرده و هرجا که احساس کند منافع مردم تهدید می‌شود حتما پیگیری می‌کنند.

آروین با بیان اینکه در حوزه شفاف‌سازی گاهی اوقات فشارهایی وارد می‌شود،بیان کرد: در فاز بعدی شفاف‌سازی اگر بدانیم کسانی در کار اخلال ایجاد می‌کنند و منافع مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد در مورد آن هم شفاف‌‌سازی می‌کنیم.