مدارس سبز در سه استان احداث می شود

 اولین جلسه شورای راهبری طرح مدرسه سبز به ریاست معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به عنوان رئیس شورا، معاون فنی و نظارت سازمان به عنوان دبیر شورا و مدیران کل استانهای تهران، زنجان و سیستان و بلوچستان و نیز سایر اعضای این شورا که مهندسین و کارشناسان متخصص حوزه فنی و معماری و همچنین برخی اساتید دانشگاه بودند، برگزار شد. 

مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به لزوم احداث مدارس سبز در کشور گفت: سیاستگذاری های اصلی این سازمان هم بر پایه توسعه مدیریت سبز در فضاهای آموزشی است. 

وی افزود: هدف از احداث مدارس سبز صرفاً ساختن مدرسه ای با عنوان مدرسه سبز و یا مباحث مربوط به رعایت نکات ساخت و ساز مرتبط با این موضوع نیست بلکه باید بر اساس دستورالعمل های اجرایی و شاخص هایی که تدوین خواهد شد، راهبری شود. 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در این حوزه تصریح کرد : قطعاً فرآیند احداث و توسعه مدارس سبز باید در میان مدت و بلند مدت نهادینه شده و بروز و ظهور پیدا کند.  

رئیس شورای راهبری طرح مدرسه سبز ادامه داد: شاخص های مدرسه سبز باید بر اساس مطالعات دقیق علمی و با بهره مندی از نظرات تخصصی اساتید دانشگاه تدوین شود. 

رخشانی مهر تأکید کرد: احداث مدارس سبز باید یک کار کاملاً اصولی باشد و این مدارس جزو مدارس ماندگار باشند.
وی همچنین در ادامه برگزاری فراخوان مسابقه طراحی مدرسه سبز متناسب با اقلیم در‌ سه استان پایلوت ( تهران، زنجان و سیستان و بلوچستان) را پیشنهاد کرد و خاطر نشان ساخت: در این خصوص از اساتید ب نام حوزه معماری نیز به عنوان تیم داوری استفاده شود. 

وی افزود: اعتبارات لازم برای مطالعه و طراحی مدارس سبز توسط مشاورین متخصص در این زمینه هم تأمین شده است.