چاقاله بادام بخورید تا پوست و موی سالمی داشته باشید

این میوه ی بهاری دارای ویتامین ث (به مقدارکم)، کلسیم، منیزیم و… می باشد که برای زخم های گوارشی می توان از آن استفاده کرد. این میوه ی بهاری به دلیل دارا بودن ویتامین E موجود در خود از پوست و مو به خوبی محافظت می کند. همچنین چاقاله بادام برای معده، لثه و ریشه ی دندان ها بسیار مفید است. اگر به دنبال راهی جهت پیشگیری از سرطان می گردید بهترین راه مصرف چاقاله بادام است. این میوه به دلیل دارا بودن ترکیبات اسیدی مانع صدمه زدن به بافت های معده و بروز سرطان خواهد شد.

آیا عضلاتتان می گیرد؟
اگر دچار مشکل گرفتگی عضلات هستید می توانید با مصرف به اندازه ی چاقاله بادام و روش های مصرف صحیح آن، از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید. چاقاله بادام یا بادام نارس سرشار از کلروفیل می باشد که در بدن در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک می کند.منیزیم نیز در گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد.

چاقالۀ رسیده مصرف کنید
بادام هایی که رسیده هستند مواد مغذی آنها بیشتر از بادام های نارس می باشد. مصرف بادام رسیده برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان، کلسترول بالا،کم خونی و چسبندگی روده بسیار مفید می باشد

چاقاله بادام میوه ایست با طبیعت سرد و هضم آن سنگین می باشد و مصرف بیش از حد آن ممکن است دل درد، سردرد، تهوع و اسهال ایجاد کند. علاوه بر تمام ویژگی های خوب این نوبرانه ی سبز، مصرف چاقاله هایی که تلخ هستند می تواند باعث مسمومیت شود زیرا در بادام های تلخ مقداری اسید سیانیدریک و ترکیبی از سم سیانور وجود دارد که باید در مصرف این میوه های بهاری احتیاط کرد.

حصبه
متاسفانه برخی میوه فروشان این میوه ها را با آب جوی یا چاه ها می شویند که این به خودی خود بروز بیماری گوارشی نظیر حصبه را به همراه می آورد. بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی بوده که می تواند از طریق غذای آلوده وارد بدن انسان شود و عوارضی نظیر کاهش آب و املاح بدن، سوراخ شدن روده ها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان ها و هپاتیت را به وجود می آورد.