آغاز به کار کافه‌های سیار کودکان و نوجوانان اوتیسمی بالای 16 سال در شهر تهران

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: طی روزهای آینده چندین کافه سیار در سطح خیابان‌های شهر تهران با مشارکت و مدیریت نوجوانان مبتلا به اوتیسم راه‌اندازی می‌شود و آغاز به کار خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: کافه‌های سیار اوتیسمی‌ها برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی و اجرایی می‌شود و به شرط موفقیت، این طرح در سایر استان‌های کشور نیز اجرا خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: کافه‌های سیار اوتیسمی‌ها از طریق اتوبوس‌های وی‍‍ژه راه‌اندزی می‌شوند و در صدد هستیم برای ادامه این کار و اجرای هر چه بهتر آن از همکاری شهرداری تهران نیز بهره مند شویم.

اسدی خاطرنشان کرد: از آنجا که همیشه خبرهای بد در خصوص بیماری اوتیسم منتشر می‌شود، در صدد هستیم تا با ایجاد فرصت فعالیت برای بیماران مبتلا به اوتیسم، آنان را توانمند سازیم و به فعالیت‌های عادی زندگی اجتماعی بازگردانیم و همچنین سعی داریم که نگاه مردم را به این موضوع تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: در فعالیت کافه‌های سیار اوتیسمی‌های پایتخت هم کودکان و نوجوانان مبتلا به سندرم داون و هم کودکان مبتلا به اوتیسم حضور خواهند داشت و به تدریج بر تعداد کودکان توانمند در این حوزه افزوده می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران یادآور شد: آغاز به کار کافه‌های سیار کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم و فعالیت این افراد در چنین مشاغلی گام موثری در توانمندسازی آن‌ها به شمار می رود.