احتساب ماموریت کاری برای کارگران با انجام 4 ساعت ورزش

 جمشید تقی زاده با اشاره به خدمات رفاهی که در ماده ۱۵۴ قانون کار آمده است، تاکید کرد: کارفرمایان موظفند با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان، زمان و مکان مناسبی برای ورزش کارگران در نظر بگیرند؛ که طبق آیین نامه مربوطه، کارگران می‌توانند ۲ جلسه ۲ ساعته در هفته و در مجموع ۴ ساعت به ورزش اختصاص دهند.

تقی زاده تاکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به محیط‌های کارگری و فشار کار باید محیط‌های کاری را آرام کنیم و ورزش بهترین ظرفیت جهت استفاده روحی این افراد است و در این راستا برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی یکی از اقداماتی است که شرکت‌های تابعه صندوق می‌تواند با هدف ترویج ورزش همگانی و توسعه فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف برای کارگران برگزار کنند.

وی افزود: آمادگی جسمانی برای کارگران به منظور رهایی از استرس و اضطراب محیط کار و با فعالیت‌های ورزشی ارتقا پیدا می‌کند و برای این منظور لازم است در محیط‌های کاری به ورزش کارگران توجه ویژه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به بازنشستگان توصیه کرد: توجه به ورزش برای دوری از فقر حرکتی، گوشه نشینی و بیماری‌های مزمن اثر گذار است و بازنشستگان باید به این امر توجه کنند. به همین دلیل صندوق بازنشستگی کشوری برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی مختلف را در همه استان‌های کشور در دستور کار خود قرار داده است و گسترش و اجرای برنامه‌های ورزشی در خانه‌های امید بازنشستگان از دیگر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این صندوق است.

تقی زاده در پایان گفت: خوشبختانه در برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساخت مجموعه‌های چند منظوره فرهنگی و ورزشی برای کارگران در سراسر کشور پیش بینی شده است که ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی و ورزشی در شهرستان جم از جمله این اقدامات در سفر‌های استانی مقام عالی وزارت است.