پیشگیری از اعتیاد در مدارس با کمک اورژانس اجتماعی

رضا جعفری مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و اورژانس اجتماعی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی با هدف آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان در جهتپیشگیری از اعتیاد با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک با وزارت آموزش و پرورش، دوره‌های آموزشی را برای دانش آموزان در مدارس سایر استان‌های کشور برگزار می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح ورود اورژانس اجتماعی به محیط‌های آموزشی مانند مدارس و مهدهای کودک طی ماه‌های اخیر آغاز شده است و این طرح هم اکنون در استان‌های مختلف انجام می شود.

آموزش و آگاهی بخشی امری ضروری در پیشگیری از گرایش دانش آموزان به اعتیاد

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و اورژانس اجتماعی خاطرنشان کرد: گام اول در طرح فوق، انتخاب ادبیات مناسب با درک و آگاهی کودکان است و در نهایت روش‌های خود مراقبتی و نحوه محافظت کودکان از خود به آن ها آموزش داده می شود.

جعفری در ادامه یادآور شد: از آنجا که مددکاران و عوامل اورژانس اجتماعی با انواع معضلات اجتماعی آشنایی دارند و نحوه پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به آن را می‌دانند، با زبانی کودکانه و متناسب با سن و جنسیت کودکان و دانش آموزان به آن‌ها یاد می‌دهند تا در مواجهه با معضلی چون اعتیاد، چگونه برخورد کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمار دانش آموزان معتاد مشخص نیست، اما به طور یقین می‌توان گفت که تعداد این دانش آموزان معدود و انگشت شمار است. حال با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار آموزش در پیشگیری از گرایش دانش آموزان به اعتیاد، اجرای چنین طرح هایی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.