شورای شهر جای برخوردهای حزبی نیست

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سمینار تخصصی نقش شوراها در توسعه شهرستان ری که در هتل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: همه شوراها در ردیف مجلس هستند و شورا به قدری برای نظام مهم است که فصل هفتم قانون اساسی در ارتباط با شوراها تدوین شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در اصل 102 به این نهاد اجازه داده شده است تا به این مجلس حرف ارائه دهد، گفت: امروز باید واگذاری امور به شوراها به صورت جدی در دستور کار ما قرار بگیرد.

عارف با بیان اینکه شوراها باید با عملکرد خود نشان دهند که ظرفیت پذیرفتن این مسئولیت را دارند، تصریح کرد: فعالیت سیاسی محترم است، اما شورای شهر جای فعالیت سیاسی نیست.

وی با بیان اینکه شورای شهر جای برخوردهای حزبی نیست، بیان کرد: اگر یک حزب در شورا دنبال مطامع خود باشد، شورا به بن‌بست می‌رسد.

عارف با تأکید بر اینکه شورا باید در خدمت مردم باشد، خاطر نشان کرد: از شورا باید یک صدا بیرون بیاید، زیرا در حوزه خدمت‌رسانی مانند مسائل محیط زیست اختلاف نظر وجود ندارد، بر خلاف مسائل سیاسی که اختلاف نظر است.

وی با تأکید بر اینکه جای مسائل سیاسی در فراکسیون‌های سیاسی مجلس است، خاطر نشان کرد: لایحه خدمات شهری باید به صورت جدی دنبال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همانطور که در کارت اعضای شورا نام ری و تجریش به تهران افزوده شده است، در عمل هم خدمت‌رسانی به ری و تجریش در کنار تهران جایی پیدا می‌کند.