آماده باش کامل آتش نشانی در محل نمایشگاه کتاب

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران اظهار کرد: سی و یکمین نمایشگاه بین الملی کتاب از روز 12 اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد که با تعامل بین سازمان آتش نشانی شهر تهران و مسئولان نمایشگاه قرار شده تا سازمان آتش نشانی مانند سال های گذشته برای تامین ایمنی در محل برگزاری نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه 130 ایستگاه سازمان آتش نشانی به ویژه ایستگاه 53 که در مجاورت مصلی تهران قرار دارد در آماده باش کامل هستند، افزود: در همین راستا 12 دستگاه خودرو سنگین، 3 دستگاه خودرو سبک، 14 دستگاه موتورسیکلت، 67 نیروی عملیاتی و 20 نیروی پیاده و چند مدیر و در مجموع 90 نفر به طور دائم در محل نمایشگاه کتاب مستقر می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه 14 نفر از نیرو های آتش نشانی و 7 دستگاه خودرو در 4 کانکس به صورت شبانه روزی در نمایشگاه کتاب مستقر هستند، گفت: استقرار شبانه روزی عوامل آتش نشانی از امروز(دوشنبه) آغاز خواهد شد و سایر عوامل هر روز از ساعت 9:30 صبح تا پایان روز در محل برگزاری نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ملکی بیان کرد: آتش‌نشان‌ها داخل پارکینگ‌ها، شبستان، درب های اصلی ورود و خروج مستقر خواهند شد و تعدادی از مدیران ارشد سازمان آتش نشانی نیز در طول روز به نیروهای مستقر در محوطه نمایشگاه سرکشی خواهند کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در نمایشگاه کتاب حجم زیادی کاغذ  و مواد قابل اشتعال وجود دارد، رعایت نکات ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و از غرفه داران درخواست دارم به توصیه‌های کارشناسان سازمان آتش نشانی توجه کنند.