هوای پایتخت سالم است

 مرکز کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز از ۳۸ به ۹۸ افزایش داشته و در شرایط سالم قرار دارد.

همچنین درهمین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۳۰ به ۸۱ و منوکسید کربن نیز از ۱۶ به ۲۵ افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، ایستگاه‌های تربیت مدرس (منطقه ۶) با شاخص ۱۱۹، پونک با شاخص ۱۰۹ و شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۴ بیشترین میزان آلایندگی را طی ۲۴ ساعت گذشته داشته اند. 
همچنین ایستگاه ههای شهرداری منطقه ۱۶، شهرداری منطقه ۱۱ و اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴) به ترتیب با شاخص‌های ۴۰، ۵۳ و ۷۱ کمترین میزان آلودگی را دراین مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».