قناعتی: شورای شهر پاسخگوی انتخاب دومین مدیر شهر تهران باشد

ابوالفضل قناعتی عضو پیشین شورای شهر تهران، شهرداری تهران را یکی از پراهمیت ترین سازمان های کشور عنوان کرده درخصوص انتخاب شهردار گفت: آنچه درخصوص شهرداری تهران مهم است واز دید کارشناسی باید مورد بررسی قرار بگیرد انتخابی در شان جایگاه شهرداری تهران است. اینکه رتبه کاری شهرداری تهران به عنوان پایتخت کلانشهر جمهوری اسلامی ایران که از 22 منطقه و چندین سازمان ومعاونت برخوردار است و سالانه بودجه ای نزدیک به 17 تا 20 هزار میلیارد تومان که با احتساب درآمد شرکت ها به 40 هزار میلیارد تومان می رسد در چه حدی است که انتخاب شهردار آن نیز باید هم تراز با وسعت وعظمت چنین نهادی باشد.

وی با طرح سوالی ادامه داد: اشاره کوچکی به عظمت جایگاه شهرداری تهران به عنوان نهاد مدیریت شهری پایتخت جمهوری اسلامی ایران این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا ارزش وجایگاه شهرداری تهران کمتر از یک وزارتخانه است؟ در حالی که به زعم بسیاری از کارشناسان شهرداری تهران به اندازه سه وزارتخانه کار و فعالیت دارد حال با توجه به این موضوع آیا اعضای شورای شهر درانتخاب آقای افشانی به عنوان شهردار قادر به پاسخگویی چنین انتخاب ضعیفی هستند؟

قناعتی انتخاب آقای افشانی را محل تردید خوانده ودراین باره از اعضای شورای شهر سوال کرد: اگر آقای افشانی درحد مدیریت شهر تهران است چرا دولت دوازدهم مسوولیت یک وزارتخانه را به ایشان نسپرد و ایشان را در چنین وضعیتی به مدیریت نگمارد؟ آیا جایگاه شهرداری کمتر از یک وزارتخانه است و اعضای شورای شهر در ساختار فکری خود به این موضوع مراجعه نکردند که اگر آقای افشانی از چنین کارآمدی برخوردار است چرا قبل از رسیدن به مدیریت شهرداری از سوی دولت به عنوان وزیر انتخاب نشد ودولت از ظرفیت اشان برای حل مشکلات یکی از وزارتخانه هایش استفاده نکرد؟

وی با اشاره به عملکرد مدیریتی دکتر قالیباف ودلایل اقبال به ایشان به عنوان شهردار تهران در سال های گذشته اظهار داشت: بعد از گذشت نزدیک به یک سال از ایجاد بحران مدیریتی درتهران انتخاب شهرداری ضعیف برای پایتخت جمهوری اسلامی ایران اجحاف دوباره ای  در حق شهر و شهروندان است. بی شک فردی باید به عنوان دومین شهردار در یک سال روی کار آمدن جریان اصلاحات در شهرداری به عنوان مدیر شهری انتخاب می شد که لباس مدیریت شهر اندازه و برازنده قامتش باشد و سنوات مدیریتی وی نشان داده باشد که عملکرد قابل قبولی برای مدیریت در شهر خواهد داشت در حالی که عملکرد ایشان و استعفای نمایندگان استان فارس و...بیانگر ضعف عملکردی آقای افشانی است. بی شک اگر آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران انتخاب شدند از سابقه ارزشمند وت ایید شده ای چون فرماندهی نیروی انتظامی کشور برخوردار بودند. بنابراین انتخاب ها باید در مقایس خدمات و مدیریت کشوری باشد نه از روی سیاسی کاری و تامین  خواسته های احزاب.  

قناعتی با طرح چند سوال ازاعضای شورای پنجم ادامه داد: بنده معتقدم شورای شهر باید پاسخگوی انتخاب دومین مدیر شهر تهران باشد, چرا اعضای شورای پنجم کلید شهر تهران را بدون بررسی عملکرد مدیریتی به افرادی می دهند که توانانی چنین مسوولیت هایی را ندارند. اگر مردم و مسوولین استان فارس از عملکرد ایشان رضایت ندارند چرا باید کلید شهر تهران به دست فردی داده شود که یک بار دیگر سوء مدیریت در شهر تهران امتحان شود؟ چرا شهرداری تهران محل رفت وآمد مدیرانی می شود که پایتخت نشینان را به زحمت انداخته و فرصت ها وهزینه های شهر را از بین می برد؟ آیا اعضای شورای شهر یک بار دیگر قادر به پاسخگویی به شهروندان تهرانی خواهند بود یا همانند انتخاب و استعفای آقای نجفی در هاله ای از سکوت به آنچه خود می پندارند صحیح است یا به آنها دیکته می شود عمل می کنند و شهر تهران برای بار دوم شاهد افزایش مشکلات خواهد بود؟ یقینا تهران پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران است و نه تنها در منظر دید مردم داخل بلکه توسط مسافران ومسوولین ودولتمردان خارجی رصد می شود از این رو اداره شهر تهران مسوولیتی نیست که به سهولت وبدون توجه به پشتوانه مدیریتی وکارآمدی به هر کسی داده شود.