هشدار رئیس پلیس به پایتخت نشینان

سردار حسین رحیمی با اشاره به افزایش قیمت ارز و نگهداری آن از سوی شهروندان در منازل گفت: در سرقت‌هایی که طی هفته‌های اخیر اتفاق افتاده متوجه شدیم که حجم ارز و دلار‌های کشف شده از سارقان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه از متهمان مشخص شد که متهمان این مقدار ارز و دلار را از خانه‌های شهروندان به سرقت برده اند؛ و باز هم برای سرقت به همان آدرس مراجعه کرده اند. این بدان معناست که میزان ارز در منازل زیاد شده و شهروندان باید برای این موضوع فکری بکنند.

 رییس پلیس پایتخت  با اشاره به اینکه پیش‌تر نیز به شهروندان در خصوص نگهداری از زیور آلات و طلا و جواهر و سکه در خانه هشدار داده شده بود، افزود: در حال حاضر شهروندان در خانه‌های خود به اندازه یک صرافی و طلا فروشی، طلا، جواهر و ارز نگهداری می‌کنند و همین  مساله باعث می‌شود سارقان در یک دستبرد مقدار زیادی پول به جیب بزنند.

 

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: مردم با توجه به شرایطی که وجود دارد باید کمک کنند که کمتر شاهد این گونه اتفاقات باشیم؛ لذا به شهروندان توصیه می‌شود اولا از نگهداری طلا و جواهر و سکه و ارز در خانه‌های خود خودداری کنند و در مرحله بعد برای نگهداری از اشیای قیمتی و با ارزش از صندوق‌های امانت بانک‌ها استفاده کنند.

رحیمی با اشارزه به کاهش ۴ درصدی میزان سرقت در تهرن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: اجرای طرح رعد که با محوریت کلانتری‌ها در هر محله انجام می‌شود، نقش بسزایی در کاهش میزان جرایم خورد و به ویژه سرقت در سطح محله‌ها دارد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی‌بر ممنوعیت استفاده از اسامی خارجی بر سر در اصناف، گفت: بر اساس قانون اماکن ایشان به درستی به این مساله اشاره کرده است. استفاده از عناوین خارجی بر سر در اصناف مغایر قانون است، مگر اینکه مجوز‌های لازم را اخذ کنند در غیر این صورت پلیس اماکن برخورد لازم را انجام خواهد داد البته تعدادی از اصناف بدون پروانه مشغول به کار هستند که این وظیفه اتحادیه‌ها است که این موضوع را دنبال کنند.

رحیمی افزود: تعداد زیادی از واحد‌های صنفی البته مجوز مربوطه و پروانه کسب را نیز ندارند که در این زمینه اتحادیه‌ها باید ورود کنند.