توصیه‌های مرعشی به زائران خانه خدا

 رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش سازمان هلال احمر برای تأمین داروی مورد نیاز زائران حج ۹۷، توصیه‌هایی برای پیشگیری از مشکلات احتمالی مطرح کرد.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به حضور بیش از ۸۵ هزار ایرانی در حج تمتع سال جاری، اظهار داشت: در حج تمتع امسال حدود یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از زائران بالای ۸۰ سال هستند.

لزوم همراه داشتن دارو‌های مصرفی زائران خانه خدا

وی به لزوم همراه داشتن داور‌های شخصی بیماران در موسم حج اشاره کرد و افزود: از تمامی بیماران تقاضا داریم داور‌های مصرفی خود را به مقدار کافی و گاهی بیش از حد مصرفی همراه داشته باشند.

مرعشی با بیان اینکه سازمان هلال‌احمر امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ایام حج انواع دارو‌ها را ارسال می‌کند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های مختلفی از یک نوع دارو تولید می‌کنند، امکان نبود برخی دارو‌ها با دوز مناسب مصرفی یا کارخانه سازنده آن وجود دارد، بر همین اساس بهتر است تمامی بیماران دارو‌های اصلی که هر روز باید مصرف کنند، به همراه خود بیاورند تا مشکلی در روند حج آن‌ها ایجاد نشود.

برخی اعمال حج طولانی است/ زائران کفش مناسب به همراه داشته باشند/ ضرورت ورزش روزانه

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به طولانی بودن مسیر‌ها و برخی اعمال حج، گفت: زائران باید از حالا خود را برای پیاده‌روی طولانی آماده کنند که ورزش منظم و استفاده از کفش مناسب پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه زائرانی که از عینک استفاده می‌کنند حتما یک عینک اضافه با خود همراه داشته باشند، افزود: تقویت توان جسمی با ورزش و همراه داشتن وسایل شخصی مورد نیاز به ویژه دارو‌های روزانه از مهم‌ترین وسایل پزشکی زائران خانه خدا است که بهتر است از به همراه داشتن آن مطمئن شوند.

مرعشی با اشاره به اتمام زمان معاینات پزشکی زائران حج ۹۷، گفت: انجام معاینات توسط تیم پزشکی انجام شده است و برخی بر اساس نظر کمیسیون توانایی جسمی لازم برای سفر حج را ندارند، بر همین اساس بهتر است این افراد به نظر پزشکان توجه داشته و اصراری برای رفتن به حج نداشته باشند.

وی با بیان اینکه گاهی برخی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است، به تلاش تیم پزشکی برای تأمین سلامت زائران کشورمان اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم حج امسال همچون سال گذشته در آرامش و به خوبی برگزار شود.