نقش مهم خانواده در کنترل آسیب‌های اجتماعی

ناهید خداکرمی درباره برنامه‌های مدیریت شهری تهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت اظهار داشت: موضوع آسیب‌های اجتماعی چند بعدی است و فقط متوجه شهرداری نیست.

وی گفت:‌ آنچه باعث نگرانی شده عدم استفاده از کارشناسانی است که در بین مردم حضور دارند و کمتر در حل این معضل دخالت داده می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران افزود: برخی مواقع از مدیریت کنترلی و دستوری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که این اقدام درست نیست و اگر قصد کاهش آسیب‌های اجتماعی را داریم فقط نباید به زمان بیماری فکر کنیم بلکه باید اقدامات لازم برای پیشگیری انجام شود.

خداکرمی افزود:‌آسیب‌های اجتماعی یک بیماری است و باید راه‌حل‌های پیشگیری از آن را مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری باید توانمندسازی نوجوانان و جوانان را انجام بدهیم، گفت: با اقداماتی که در یک جامعه اتفاق می‌افتد نوجوانان و جوانان ما باید اعتماد به نفس لازم را داشته باشند و اقدامی صورت بگیرد تا اعتماد به نفس و استعداد یابی آنها  به خوبی صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در مسیر کنترل آسیب‌های اجتماعی به نقش مهم خانواده بی‌توجه بوده‌ایم و باید اقدامات از خانواده آغاز شود و شاهد چندگانگی در نحوه آموزش افراد در خانه، مدرسه، دانشگاه و یا دیگر محیط‌ها هستیم.