تداوم ساخت و ساز‌ها در سرپل ذهاب

چندی پیش اخباری مبنی بر توقف ساخت‌وساز خانه‌های تخریب شده به نقل از سید مجتبی جاسمی، عضو شورای شهر سرپل ذهاب به دلیل نبود اعتبار و مهاجرت ۳۰ درصد از مردم پل سرذهاب به کرمانشاه در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد. البته این عضو شورای شهر به نرسیدن کمک‌های مردمیتوسط چهره‌های شناخته شده هم اشاره کرد و گفته بود: «تا به امروز گزارشی مبنی بر ساخت و ساز در سرپل ذهاب و روستا‌های اطراف آن توسط کمک‌های نقدی که چهره‌های شناخته شده به وسیله مردم جمع آوری کردند؛ مشاهده نکرده‌ایم. بهتر است اگر فعالیتی در این زمینه صورت می‌گیرد به ما اعلام کنند تا ذهن همه روشن شود که این پول‌ها کجا هزینه شده است؟» این درحالی است که محبت جمالی نیا، فرماندار سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعهمیزان این اخبار را تکذیب کرد و گفت: ساخت و ساز‌ها همچنان با مشارکت مردم و بنیاد مسکن ادامه دارد.

ساخت و ساز‌ها در سرپل ذهاب همچنان ادامه دارد/بیماری‌های واگیردار افزایش نداشته است

وی در ادامه اعلام کرد: من در جریان کمک‌های جمع آوری شده از سوی چهره‌های شناخته نیستم، چراکه سمت فرمانداری چند ماه است به من محول شده، اما در این مدت مطلع هستم تنها ۲ نفر از این افراد کمک‌هایی را به دست مردم رساندند.

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه در حال حاضر کولر، یخچال و فرش از جمله نیاز‌های ضروری خانواده‌ها است، گفت: خوشبختانه وضعیت بهداشتی مردم مناسب است و شاهد افزایش بیماری‌های واگیردار به خاطر گرمای هوا نیستیم. همچنین، هلال احمر در تمام شهرستان بنر‌هایی مبنی بر پرداخت ۲ میلیون تومان برای خرید این وسایل نصب کرده است که مردم می‌توانند نسبت به دریافت آن‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گزارشی در خصوص توقف ساخت وساز خانه‌های تخریب شده به علت نبود اعتبار دریافت نکرده است، افزود: هم اکنون چند تیم مختلف در منطقه برای انجام ساخت و ساز‌ها در شهرستان‌های سرپل ذهاب مستقر هستند و ما به خاطر این موضوع حتی شاهد افزایش جمعیت مردم منطقه هستیم.

فرماندار سرپل ذهاب احتمال مهاجرت تعدادی از مردم به کرمانشاه وجود دارد، اما خبر مهاجرت ۳۰ درصد از مردم صحت ندارد، گفت: حدود ۷ هزار واحد در سطح شهرستان سرپل ذهاب تا به حال تعمیر شده است،۵۰ کانکس نیز ویژه خدمان سرویس بهداشتی برای جانبازان و معلولان شهر سرپل ذهاب اختصاص داده ایم که حدود ۲۰ عدد از این کانکس‌ها در سطح شهر احداث شده و باقی آن‌ها نیز به زودی در شهرستان نصب می‌شوند.

ساخت و ساز‌ها در سرپل ذهاب همچنان ادامه دارد/بیماری‌های واگیردار افزایش نداشته است

جمالی نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام چادر و کانکس‌های مردم به سیستم فاضلاب شهری متصل شده اند، گفت: ۴ گروه نیز در سطح شهرستان در حال رصد مشکلات احتمالی مردم در زمینه آب و فاضلاب هستند، اما در این میان تعدادی از مردم نیز نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به همین خاطر شاهد بروز آب گرفتگی در سطح فضای سبز و خیابان‌ها هستیم.