دلتنگ برای خدایی که بودنش آرامشی بی‌بدیل به همراه دارد و فراموش کردنش اضطراب انگیز و دلشوره‌آور است.

انگار ماه که از آسمان شب‌های رمضان سرک می‌کشد و ستاره‌ها یکی در میان در چادرشب تنهایی شب‌های شهر ظاهر می‌شوند، درد بی‌پناهی و بی‌خانمانی کارتن‌خواب‌های پایتخت هم عمیق تر و سنگین‌تر می‌شود.

شاید شب و روزهای بسیاری بگذرد و کارتن خواب ها و معتادان خیابانی به دلیل دغدغه جور کردن مواد مخدر خود، هزینه‌ای برای تامین غذای مورد نیاز خود نداشته باشند.

نه سفره‌ای که دورش جمع شوند و نه دلخوشی و شانه عزیزی که محرم دلتنگی هایشان بشود و بغض بی‌کسی‌هایشان را آرام در آعوشش اشک بریزند.

تنها عده‌ای از همشهریان خیّر و خیراندیش، گاهی اوقات به فکر کارتن‌خواب‌های این شهر می‌افتند و به این بهانه و به شکرانه سفره گرم و دست توانای خود، بساط مهربانی برای بی‌خانمان های شهر بر‌ پا می‌کنند و این بار نیز بی‌سرپناهان شهر را بر سفره افطار میهمان کرده‌اند.

بیش از یکصد تن از کارتن‌خواب های شهر تهران میهمان سفره افطار خیرین پایتخت شدند.

برگزاری ضیافت افطاری با حضور کارتن‌خواب‌ها

در شامگاه شامگاه جمعه (۱۱ خرداد) هفدهم ماه مبارک رمضان مراسم افطاری در مددسرای منطقه ۱۲ واقع در پارک شوش، برگزار شد.

این مراسم با حضور مددجویان مددسرای منطقه ۱۲ که شامل کارتن خواب ها و افراد بی سرپناه هستند و همچنین با حضور برخی از مسئولان این مجموعه و جمعی از خیران یک موسسه خیریه برگزار شد.

تکریم بی‌خانمان های پایتخت با اجرای طرح تابش

سعید شاهمیر مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه ۱۲ در خصوص جزئیات مراسم افطاری شامگاه امشب در مددسرای این منطقه اظهار کرد: تکریم و اطعام بی‌خانمان های شهر در قالب (طرح تابش) بخشی از برنامه‌های حوزه اجتماعی منطقه ۱۲ در ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه تصریح کرد:در سایر مراکز اسکان شبانه منطقه ۱۲ مراسم ضیافت افطاری برگزار می‌شود و نخستین شب مراسم در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در مددسرای منطقه برگزار شد.

برگزاری ضیافت افطاری با حضور کارتن‌خواب‌ها

شاهمیر اضافه کرد: مراسم شامگاه هفدهم ماه مبارک رمضان نیز با حضور مجتبی رحماندوست (دبیر مجمع عالی خیرین کشور)، جمعی از خیرین منطقه، هنرمندان و تعدادی از مددجویان هنرمند بهبود یافته از اعتیاد در مددسرای منطقه برگزار شد و چنین مراسماتی تا پایان ماه مبارک رمضان با مشارکت خیران در این مددسرا ادامه خواهد یافت.

مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه ۱۲ خاطرنشان کرد: در مراسم ضیافت افطاری ویژه کارتن خواب ها و افراد بی‌خانمان که هر شب به مددسرای فوق مراجعه می‌کنند، ضمن تشریح اقدامات مدیریت شهری در حوزه خدمات اجتماعی مسئولان حاضر با خدمات مددسرای منطقه آشنا شدند.

شاهمیر در ادامه یادآور شد: با توجه به ضرورت بهره مندی از ظرفیت مجمع در سطح منطقه مقرر شد که کارگروه های مجمع خیرین در حوزه حامی (حمایت های اجتماعی مردم یار) و توانمند سازی مددجویان بهبود یافته از معضل اعتیاد در این خصوص فعال شوند.

«رمضان» فرصتی برای پرواز تا آغوش معبود

یادمان باشد زدودن بغضی از گلوی دردمندان و بی‌پناهان، شاید گشایش بغض همیشگی‌شان باشد و سرآغاز اعتمادی دوباره و راهی روشن به بهبودی، که دستی بخشنده و مهربان و آغوشی گرم را برای همراهی و همیاری می‌طلبد.

رمضان فرصتی است تا راه و رسم پرواز و پر گشودن را در باز کردن قفل اسارت دربندان اعتیاد و دستگیری از بی‌خانمان‌ها تجربه کنیم تا شاید شکرانه نگاه همیشه مهربان معبودمان باشد و به یاد داشته باشیم که «شکرانه بازوی توانا بگرفتن دست ناتوان است».