ضرورت فعال کردن رویکردهای درمان کودکان معتاد

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: 200 کودک مبتلا به اعتیاد در سال گذشته خدمات درمانی لازم را از بهزیستی دریافت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد پیشگیری از اعتیاد کودکان که در حال حاضر در کشور مطرح است، باید نسبت به قبل فعال تر شود و با جدیت بیشتری در این موضوع تلاش کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: 200 کودک مبتلا به اعتیاد بدسرپرست در سال گذشته خدمات درمانی لازم را از بهزیستی دریافت کردند و خوشبختانه تعداد کودکان و دانش آموزان معتاد تعداد کمی است.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع ظرفیت‌هایی که در 6 استان کشور برای مسئله اعتیاد کودکان در نظر گرفته بودیم، استفاده نشد و در برخی از استان‌ها مانند استان البرز و تهران با ظرفیت مازاد مواجه شدیم.

ضرورت فعال کردن رویکردهای درمان کودکان معتاد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد:به دلیل رویکر غیرفعال درمان کودکان معتاد، بخشی از ظرفیت در نظر گرفته شده بدون استفاده مانده است، لذا این امر مستلزم بازنگری و پویاتر شدن فعالیت‌های این حوزه است تا بتوانیم این کودکان را شناسایی و درمان کنیم.

وی افزود: موضوع اعتیاد به ویژه در خصوص کودکان و دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان بهزیستی کشور تمام تلاش خود را در وهله نخست برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به اعتیاد و پس از آن شناسایی و درمان این گروه های حساس به کار خواهد گرفت.

مسعودی فرید تاکید کرد: کودکان و دانش آموزان معتادی که مشکل بدسرپرستی ندارند نیز خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند و پس از سپری شدن دوره درمان مجددا به جمع خانواده خود باز می‌گردند.