تذکر محسن هاشمی به شهرداری تهران

 رئیس شورای شهر تهران در حاشیه شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص گزارش تفریغ بودجه سال ٩٥ شهرداری تهران گفت: برطبق روال وقتی بودجه سالانه شهرداری تهران به مصرف می‌رسد شهرداری موظف است عملکرد خود را تا اردیبهشت ماه سال بعد به شورای شهر ارسال کند و در مورد بودجه سال ٩٥ این گزارش تفریغ ارسال نشده بود و دیرتر در اختیار شورا قرار گرفت.

محسن هاشمی رفسنجانی افزود: با توجه به اینکه تفریغ بودجه سال ٩٥ در اواخر سال گذشته در اختیار شورای شهر قرار گرفت و دیرتر از موعد مقرر ارسال شده بود، این بودجه توسط کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفت و امروز در جلسه علنی شورا به طور علنی گزارش آن مطرح شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز در صحن شورای شهر بحث‌های کارشناسی بر روی گزارش تفریغ بودجه سال ٩٥ انجام شد و در ١١ ماده این تلفیق بودجه به تصویب اعضا رسید.

وی خاطر نشان کرد: در گزارش تفریق بودجه سال ٩٥ شهرداری تهران نکته‌ای اساسی وجود داشت مبنی بر اینکه بودجه شهرداری از طریق وام هنگفتی از حدود ١٨ هزار میلیارد به ٢٢ هزار میلیارد افزایش یافته بود و این افزایش به درستی در این گزارش بیان نشده بود و قرار شد شهرداری جزییات آن را شفاف سازی کند و در اختیار شورا قرار دهد.


هاشمی رفسنجانی بیان داشت: شهرداری تهران هنوز هم عملکرد بودجه سال ٩٦ را در اختیار شورای شهر قرار نداده است در حالی که باید این گزارش تا اواخر اردیبهشت ماه به شورا ارسال می‌شد و بنده امروز تذکرات لازم را به شهرداری در این خصوص داده ام.

وی در پایان گفت: کلیات گزارش تفریغ بودجه سال ٩٥ امروز به تصویب اعضا رسید منتهی یکسری شبهات در جزییات آن وجود داشت که ما خواستار شفاف سازی آن شدیم.