تخلف «یاسی اشکی» برای آموزش سلامت جنسی در مدارس +عکس

حسن ضیاالدینی مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش سلامت جنسی در مدارس که از سوی یاسی اشکی فعال اجتماعی انجام می شود، اظهار کرد: آموزش های سلامت جنسی به دست افراد غیرمتخصص همچون این فرد در مدارس تخلف است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های سلامت نوجوانان و بهداشت بلوغ در چارچوب موازین دینی و ملی برای دانش آموزان در مدارس تبیین می‌شود،گفت: اکنون آموزش‌های جنسیتی در مدارس به گونه ای است که دانش‌آموزان از بهداشت و سلامت اقتضائات سنی خود مطلع می شوند اما آموزش‌های غیربومی و فراتر از سن دانش آموز که از سوی افراد غیر متخصص ارائه شود غیرقانونی بوده و آموزش و پرورش به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش تاکید کرد: به هیچ عنوان افرادی خارج از وزارت آموزش و پرورش نمی‌توانند با ورود به مدارس چنین آموزش‌هایی را برای دانش‌آموزان داشته باشند و هرگونه ادعا در مورد مجوز آموزش و پرورش برای آموزش سلامت جنسی در مدارس را تکذیب و با آن برخورد می کنیم.

ضیاالدینی اظهار کرد: آموزش‌های بهداشتی به دانش‌آموزان در قالب های استاندارد در نظر گرفته شده است و متناسب با نیاز جامعه دانش‌آموزی این نوع آموزش ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

گفتنی است؛ یاسی اشکی روز سه‌شنبه ۸ خرداد با تایید وزارت بهداشت به عنوان میهمان در برنامه ماه عسل حضور یافته بود و موضوع ویروس HPV و ساخت واکسن برای این بیماری را به طور عمومی مطرح کرده بود، در صفحه مجازی این فعال اجتماعی تصاویر بسیاری از آموزش مسائل جنسی به کودکان در مدارس منتشر شده است.