آخرین وضعیت صندوق ذخیره کارکنان شهرداری

افشین حبیب‌زاده در خصوص آخرین وضعیت صندوق ذخیره کارکنان شهرداری که قرار بود از سوی شورا ساماندهی و تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: همانطور که شهردار گذشته تهران نیز در گزارشات خود مطرح کرده، تخلفات متعددی در این صندوق، انجام و با کاهش منابع مواجه شده است. نکته قابل توجه آن است که در مقررات این صندوق قرار نبوده است خود صندوق بنگاهداری انجام دهد و شرکت‌های مختلف تأسیس و در جاهای مختلف سرمایه‌گذاری کند، چرا که در مقررات ذکر شده، این صندوق باید از طریق بانک عاملی قرارداد بسته و وارد بازارهای سرمایه‌گذاری شود؛ نه اینکه خودش مستقیماً بنگاهداری کند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی که شورا آن را پیگیری می‌کند، در همین راستا است؛ اینکه این صندوق بر اساس مقررات خود عمل کند و اگر قرار است سرمایه‌گذاری انجام شود، از طریق همین بانک عامل باشد و حساب‌ها در همین بانک عامل ایجاد شود؛ بانکی که مورد اعتماد شهرداری است.

معاون نظارت شورای شهر تهران در خصوص تحقیق و تفحص از این صندوق نیز توضیح داد: بخش زیادی از مسائل و مشکلات این صندوق طی ۹ ماهه گذشته شناسایی شده است و اگر به ابهامی برسیم، حتماً طرح تحقیق و تفحص را نیز کلید می‌زنیم.

حبیب‌زاده درباره کاهش منابع ذخیره صندوق گفت: اطلاع دقیقی از میزان کاهش این منابع نداریم، اما همین که در سند تحول شهرداری ذکر شده صندوق در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کرده که ورشکسته شده، نشان از کسری منابع است، اما رقم دقیقی کسری منابع را اطلاع ندارم و احتمالاً کمیسیون برنامه و بودجه به طور دقیق از آن آگاه است.