پیشنهاد محسن هاشمی برای حل مشکلات ترافیکی ساکنین منطقه ۲۱

 محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در بازدید امروز (چهارشنبه) از پروژه های عمرانی مشارکتی منطقه ۲۱ در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری منطقه ۲۱ یکی از منظم ترین شهرداری های مناطق ۲۲ گانه است و حتی بودجه هایش را طبق مصوبه شورا هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه این منطقه ۱۸۷ هزار نفر جمعیت دارد و شامل ۱۳ محله و ۳ ناحیه می شود گفت: منطقه ۲۱ منطقه مسکونی صنعتی است و عمده جمعیت منطقه در محدوده تهرانسر سکونت دارند.

هاشمی افزود: امیدواریم این محدوده به شبکه حمل و نقل تهران متصل شود؛ پیشنهاد من در این خصوص اتصال خط ۴ مترو تهران به تهرانسراست. برای این مهم باید مطالعات لازم صورت گیرد و تعداد سفرها مشخص شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه منطقه تهرانسر ۱۲ کیلومتر مربع است در این محدوده برای حل مشکلات ترافیکی ساکنین احداث ۳ یا ۴ ایستگاه لازم است.

هاشمی با بیان اینکه در دنیا روش های مشارکتی زیادی برای اداره شهر استفاده شده است، گفت: باید تمام روش های موفق دنیا در حوزه مشارکت در اداره شهر در تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال یک روش مشارکتی BOT است که به معنای ساخت و بهره برداری و برگشت به شهرداری است که در دنیا مرسوم است. روش دیگر BOLT است که در این روش بحث لیزینگ و اجاره مطرح می شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه روش استفاده شده در منطقه ۲۱ مشابه روش BOLT است، گفت: شهردار منطقه ۲۱ باید بررسی های لازم را انجام دهد و اگر این روش به نفع شهرداری است آن را ادامه دهد.