لزوم نظارت بیشتر و دقیق تر بر مهدکودک ها

محمد نفریه  گفت: 16 هزار مهد کودک در سراسر کشور فعال است و 120 هزار مربی و مدیر در این مهدها بر 5 محور تغذیه،بهداشت،امنیت،نگهداری و آموزش در حال خدمت هستند.

وی ادامه داد: مهدهای کودک بزرگترین قطب برای اشتغال زنان است و مهد کودک ها تحت نظارت بهزیستی، با مربیانی متخصص انواع خدمات آموزشی را به کودکان ارائه داده و آنها را برای ورود به مدارس و محیط های آموزشی آماده می کنند.

نفریه، با اشاره به پوشش ارائه یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و حاشیه مهدها گفت: بیشتر مهدهای کودک در کشور، چه در روستاها و چه در شهرها توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و هم اکنون تنها یک درصد مهدکودک دولتی در کشور داریم.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از پایش و ارزیابی عملکرد مهد های کودک خبر داد و گفت: ارتقا سطح کیفی و استاندارد سازی خدمات مهد های کودک و شناخت چالش ها و نواقص موجود در  برنامه ها و اعمال کنترل بر آن از طریق نظارت مستمر بر فعالیت مهد های کودک مبنای عمل است.

وی گفت: از دیگر برنامه ها این است که هیاتی منتخب از اولیای کودکان و مسئولان مهدکودک به منظور افزایش تعامل موثر ،افزایش مشارکت اجتماعی خانواده ها  و تقویت نقش و جایگاه سازمان در اذهان عمومی در جهت ارتقاء کیفیت خدمات  درمهدکودک تشکیل شود.