لزوم اصلاح ساختار شهرداری تهران

محسن هاشمی در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: در ابتدا طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان مطرح شد.

وی‌ ادامه داد: در کمیسیون حمل و نقل موضوع ایمنی سرویس مدارس مطرح شده بود و به صورت یک فوریت در صحن علنی شورا مطرح شد و شهرداری تهران نیز ملزم به ارائه لایحه‌ای در این خصوص شد.

 

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: پیشنهاد‌های مختلفی در این خصوص ارائه شد که یکی از آنها تلفیق مصوبات گذشته با مصوبات جدید درباره ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان بود.

هاشمی گفت: درنهایت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه‌ای در خصوص ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان با اکثریت آرا رأی آورد.

وی‌ افزود: در ادامه این جلسه نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر شهر تهران مطرح شد که در نهایت ۷ مورد نامگذاری جدید در پایتخت داشتیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده تراموا در شهر تهران گفت: شروع یک پروژه پرهزینه می‌تواند ما را دچار مشکل کند. استفاده از تراموا خیلی خوب است ولی قبل از آن باید مترو را تکمیل و تجهیز کنیم و پس از آن یک پروژه جدید تعریف شود.

هاشمی در مورد تعدیل نیروهای شهرداری نیز اضافه کرد: شهرداری در حال حاضر فربه شده است و در حال حاضر شهردار تهران باید با تعداد زیادی از معاونان، مدیران و رؤسای مناطق کار کند که همین موضوع باعث افزایش اختلافات خواهد شد و شهردار باید بیشتر وقت خود را برای حل اختلافات مدیران بگذارد، بنابراین شهرداری در این زمینه فربه شده است که بعضاً موجب می‌شود یکسری از نیروها را از شهرداری خارج کنیم.

وی تأکید کرد: ساختار شهرداری باید مجدداً بازبینی شود، به عنوان مثال معاون مالی،‌ اداری، منابع انسانی و برنامه‌ریزی می‌تواند در یک معاونت ادغام شود و معاونت عمرانی و حمل و نقل نیز می‌تواند با یکدیگر ادغام شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت اقتصادی موجود کشور اظهار داشت: در حال حاضر قصد ندارم در این خصوص صحبت کنم، ولی به‌موقع صحبت خواهم کرد.