ممنوعیت دریافت پول نقد و چک در مدارس هنگام ثبت‌نام

فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان آغاز شده است و خانواده‌ها سرگرم ثبت‌نام  دانش‌آموزان در مدارس هستند،‌ برهمین اساس اطلاع خانواده‌ها از برخی موارد و جزییات موجب ثبت‌نام آسانتر می‌شود.

طبق دستورالعمل ثبت‌نام، به استناد ماده 30 آیین نامه اجرایی مدارس برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش‌آموزان و دریافت هرگونه وجه به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتابهای درسی در زمان ثبت‌نام مجاز نیست و نباید دانش‌آموزی به این دلیل از ثبت‌نام محروم شود.

وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق برنامه، سرویس ایاب وذهاب، لباس فرم و لباس کارگاهی با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان‌پذیر است.

برهمین اساس خانواده‌ها باید هنگام ثبت‌نام از پرداخت وجه به مدارس اجتناب کنند و در صورت مشاهده چنین درخواستی می‌توانند آن را به ستادهای ثبت‌نام منعکس کنند. در طول سال تحصیلی نیز پرداخت هرگونه وجه نقد و چک به مدارس ممنوع است و تمام پول‌های دریافتی توسط مدارس باید به شماره حساب مدرسه که به نام مدرسه است واریز شود.

در بحث ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 97-98 براساس شیوه نامه مورخ 19 تیر 96 انجام خواهد شد و هرگونه تغییر و اصلاح از سوی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌شود همچنین به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیلی در نظام آموزش رسمی کشور را دارند با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور(فرمانداری‌ها) ثبت‌نام از آنها انجام می‌شود.

اجرای محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به استناد ماده 31 قانون اجرایی مدارس انجام می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزان عشایری، هنرستانی‌ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیای براساس ضوابط مربوطه انجام خواهد شد.