سرویس هاس مدارس ایمنی ندارند

محمد علیخانی به ایمنی سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: در این زمینه چندین جلسه در شورای شهر تهران برگزار شده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که سرویس مدارس چقدر ایمن است ، گفت: ایمنی سرویس مدارس به معنی استاندارد وجود ندارد، این هم به دلیل مدیریت چندگانه است که یک متولی مشخص ندارد. 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه برخی خانواده‌ها خودشان خودرویی را اجاره می‌کنند و یا مدارس از خودروهایی که استاندارد نیستند برای سرویس مدارس استفاده می‌کنند، گفت: دست‌های مختلفی در کار است و متولی درستی این کار ندارد. 

علیخانی با اشاره به اینکه قوانین خوبی در این زمینه داریم، گفت: اما قوانین اجرایی نشدند و هر زمان که تصادفی رخ داده سریعا به این فکر افتادند که فکری برای ایمنی سرویس‌هایمدارس کنند

وی با بیان اینکه برای ساماندهی سرویس‌های مدارس از آموزش و پرورش و نماینده دستگاه‌های مختلف دعوت کرده‌ایم گفت: آیین‌نامه‌ای داشتیم که خلل‌هایی در آن بود به همین دلیل باید طرح بیاوریم و ما طرح الزام شهرداری برای سرویس مدارس را علمیاتی می‌کنیم. 

علیخانی ادامه داد: به عنوان مثال مینی‌بوس‌هایی که سرویس مدارس هستند باید حتما کنارشان کمک راننده باشد که برای سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان کمک کنند که اینها اجرایی نمی‌شد و یا یک مینی‌بوس 18 نفره، 30 نفر را سوار می‌کنند. اینها مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی کنند. 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه همچنین در اطراف مدارس سرعت‌گیر و علائم نصب کرده‌ایم، گفت: قبلاً نیز این کار به صورت دست و پا شکسته انجام می‌شود ولی ساماندهی آن به صورت کامل در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه باید صلاحیت راننده خودرو تایید شود، گفت: سازمان تاکسیرانی بخش‌هایی از کار را انجام می‌دهد. 

علیخانی به آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس اشاره کرد و گفت: باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.