باید به مدیریت شهری ری جایگاه ویژه‌ای بدهیم

هدایت‌اله جمالی‌پور فرماندار شهر ری در همایش گردشگری در آینه ری که صبح امروز در شهرداری منطقه 20 برگزار شد، گفت: وقتی ما به داخل شهر ریمی‌نگریم، شاهدیم که ری شهری فرسوده، بیمار و بی‌هویت و گرفتار است. اما وقتی به پیکره آن توجه می‌کنیم سرشار از منابع درآمدی است.

فرماندار شهر ری با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری بسیار مهم است، اظهار کرد: بخش عظیمی از درآمدهای کشور جهان از محل گردشگری حاصل می‌شود و به عنوان جایگاه اقتصادی مهم در کشورها مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه شهر ری بخاطر تاریخ درخشان آن یک پایگاه عظیم گردشگری است، خاطر نشان کرد: مراکز مذهبی به خاطر وجود حرم عبدالعظیم برخورداری از مراکز تاریخی که مربوط به ادوار مختلف است و همچنین وجود مشاهیر عامل جاذبه‌های شهری ری شده است.

وی تاکید کرد: شهر ری دارای ظرفیت‌های بزرگی است که کمتر جایی از ایران سراغ داریم که همه آن در یک جا جمع شده باشند.

جمالی‌پور تصریح کرد: وقتی به علل بی‌هویتی ری نگاه می‌کنیم می‌بینیم به خاطر همجواری با تهران است زیرا تهران همیشه مورد توجه مدیران، مسئولان و حاکمان بوده و سبب شده که تاریخ و ظرفیت ری به حاشیه برود در حالی که هویت تهران از ری گرفته شده است.

فرماندار ری با بیان اینکه در سال 92 برای اینکه به سرعت و شتاب ری کمک شود، شورای شهر اقدامات بیشتری انجام داد، اظهار کرد: در دوره‌ای اعتبارات شهر ری به 400 میلیارد تومان افزایش یافت، که البته این رقم هم فقط بر روی کاغذ بود.

جمالی‌پور با بیان اینکه چاره رفع معضلات ری حفظ تاریخ آن است، اظهار کرد: باید به مدیریت شهری ری جایگاه ویژه‌ای بدهیم و همانطور که شهردار تهران را شورای شهر انتخاب می‌کند، شهردار ری را هم باید شورای شهر ری انتخاب کند زیرا ساختار موجود پاسخگوی نیازهای مردم شهر ری نیست.