خرید واگن‌های مترو از خارج؟

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران درباره خرید واگن‌های مترو از خارج اظهار کرد: در داخل کشور شرکت واگن‌سازی داریم، اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که آیا این شرکت می‌تواند تمام واگن‌های مورد نیاز را تأمین کند و یا با کیفیت مناسب آن را تحویل دهد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: خرید واگن‌های مترو موضوعی است که در وزارت کشور مطرح بوده و از سوی دیگر تنها مربوط به بخشی از واگن‌ها است و همه آن‌ها را در بر نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بخش زیادی از واگن‌ها از طریق واگن‌سازی داخل تأمین می‌شود، افزود: واگن‌سازی داخل نمی‌تواند جوابگوی نیاز داخلی باشد، زیرا دو مورد ریل‌گذاری تا آخر شهریور ماه تمام می‌شود و ما برای بهره‌برداری از آن‌ها واگن نداریم و تعدادی از واگن‌های موجود هم به خاطر تردد در خطوط دچار فرسودگی شده‌اند.

نژادبهرام تاکید کرد: برای حل معضل آلودگی هوا که تنها راهکار آن استفاده از حمل و نقل عمومی و مدیریت صحیح آن است، لازم است بخشی از واگن‌های مورد نیاز را از کشوری دیگر تأمین کنیم.

گفتنی است؛ شهردار تهران چند روز گذشته اعلام کرد که یک شرکت چینی در داخل ایران با مشارکت 50 درصدی شرکت ایرانی واگن‌سازی خواهد کرد.