افتتاح خط 7 مترو با تضمین‌های شهرداری تهران

 علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران جزئیات جلسه امروز و مصوبات آن را بیان کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیش از این در جلسه امروز به سه دستور رسیدگی شد، گفت: دستور اول مربوط به گزارش حناچی بود. در واقع یک موضوعی را توضیح دادند که چندین سال در حوزه معاونت فنی و معاونت شهرسازی به صورت مشترک دنبال می‌شد.

وی تصریح کرد: بحثی که در معاونت فنی مدتی پیش مطرح شد، مربوط به مسابقه‌ای تحت عنوان اتصال پهنه جنوبی خلیج فارس به بوستان جنگلی چیتگر بود.

اعطا تصریح کرد: این موضوع به صورت مشترک توسط معاون عمرانی و معاون شهرسازی دنبال می‌شود تا بتوانند از طریق طرح ایده‌های جدید در حوزه مدیریت شهری و جلب ایده‌ها کاری موثری انجام دهند که هم قابلیت سرمایه‌گذاری داشته باشد و هم با ایده‌های شورای پنجم متناسب باشد.

اعطا با اشاره به دستور دوم جلسه گفت: موضوعی را تحت عنوان لایحه معرفی 30 نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم مقام ذیحساب در واحدهای تابعه شهرداری مطرح کردیم که بر اساس ماده 79 قانون شهرداری لازم است که ذیحسابان و قائم مقامان آن‌ها لیست‌شان به شورا ارائه شود و کسانی که حق امضای اسناد مالی را دارند، از شورا رای بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: فهرست این 30 نفر از سوی کمیسیون به شورا معرفی شد و در نهایت همه افراد رای آوردند.

اعطا با بیان اینکه دستور سوم جلسه در خصوص بررسی لایحه‌ای تحت عنوان دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف در خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا(س) بود، گفت: پیش از این در جلسه گذشته موضوعی را در رابطه با ارائه خدمات در سازمان بهشت زهرا(س) مطرح کردیم و از سال 90 تعرفه‌ها افزایشی نداشته و بعد از چند سال به طور طبیعی لایحه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها ارسال شده بود که در برخی موارد تخفیفاتی هم اعمال شده است و در جلسه گذشته نیز بخشی از آن‌ها تصویب شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه موضوع بررسی به طور خاص مربوط به تخفیف‌ها می‌شود، گفت: در مواردی سازمان بهشت زهرا(س) بر اساس معیارهایی می‌تواند تا میزان صد درصد در رابطه با خدماتی که ارائه می‌دهد، اعمال تخفیف کند.

وی تصریح کرد: کلیات این لایحه به رای گذاشته شد و کلیات آن به تصویب رسید و در جلسه آینده هم در مورد چگونگی اعمال این تخفیف‌ها صحبت خواهد شد.

اعطا با اشاره به بازگشایی خط 7 متروی تهران گفت: خط 7 به دلیل مشکلاتی که در حوزه ایمنی و مسائل دیگر داشت، مدتی متوقف شده بود و اکنون تصمیم مدیریت شهری بر این است تا بخش به بخش مسائل حل و هر بخش افتتاح شود و بخشی که دیروز در خط 7 افتتاح شد با تضمین‌های شهرداری انجام شده است که به لحاظ ایمنی مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه همیشه در اسناد فنی و مهندسی تضمین‌هایی از پیمانکار گرفته می‌شود، اظهار کرد: این وضعیت به این معنا نیست که در موضوع تشکیک صورت گرفته باشد و همیشه در چنین مواردی پیمانکار تضمین‌هایی را می‌دهد و به این معنا نیست که شهرداری تضمین نمی‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در خصوص موضوع برج باغات در دفتر معاون شهرسازی با حضور تعدادی از اعضای شورا جلساتی تشکیل دادیم، گفت: کارهای کارشناسی این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و موضع مشترکی با جامعه مهندسان ایران دارد که روی این موضوع مطالعات تخصصی انجام داده‌اند و به مدیریت شهری مشاوره می‌دهند.

اعطا خاطرنشان کرد: به زودی می‌توانیم نتایج خوبی را شاهد باشیم، اما کار پیچیده است و باید صبر کنیم تا زمان بگذرد.