کارگاه مبل سازی در آتش سوخت

با تماس کارگران گاراژی در منطقه یافت آباد و اطلاع رسانی یک مورد آتش سوزی وسیع به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشان های ایستگاه‌های 16، 62 و 87 و همچنین دو دستگاه تانکر آب را در ساعت 02:57 دقیقه بامداد امروز به محل حادثه واقع در یافت آباد، بلوار ابراهیم آباد، خیابان مهتدی اعزام کرد.

داود قلی زاده، معاون منطقه 4 عملیات سازمان آتش نشانی تهران درخصوص جزئیات این آتش سوزی گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه ازداخل یک کارگاه با کاربری تولید مصنوعات چوبی و رنگ کاری آن به مساحت 700 مترمربع دود و آتش زیادی خارج می شد.

وی اضافه کرد: دربررسی اول مشخص شد که قسمتی از این کارگاه به مساحت تقریبی 300 متر مربع کاملا شعله ور بوده و آتش به اجناس و چوب های دپو شده در حیاط کارگاه نیز سرایت کرده و همچنین در حال گسترش به کارگاه ها و انبار چوب و باغ همجوار است.

قلی زاده ادامه داد: با توجه به تماس های اولیه و گزارش احتمال وجود فرد یا افراد محبوسی در داخل این کارگاه، آتش نشانان بسرعت وارد عملیات شده و به جستجوی محبوسان احتمالی درمحل این آتش سوزی مشغول شدند.

معاون منطقه 4 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: با توجه به این که این کارگاه مملو از چوب، تخته و بشکه های تینر و رنگ بود، نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از قطع جریان برق، با بکارگیری تجهیزات ویژه و لوله های آبرسانی از چندین سمت خود را به کانون آتش سوزی رسانده و به مهار شعله های آتش مشغول شدند.

وی افزود: این آتش سوزی در مدت زمان کوتاهی از سوی آتش نشان ها مهار و کاملاً خاموش شد و همچنین از سرایت شعله های آتش به کارگاه های همجوار جلوگیری به عمل آمد.

قلی زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه فرد یا افرادی در داخل این آتش سوزی گرفتار نشده بود و نیروهای عملیات پس از اطمینان از نبود خطر، با تحویل کارگاه به مالکان، به ایستگاه های خود بازگشتند.

معاون عملیات آتش نشانی منطقه با اعلام این که عملیات مهار و خاموش کردن این آتش سوزی دو ساعت به طول کشید، تاکیدکرد: با خاموش شدن این آتش سوزی، کارشناسان واحد پیشگیری آتش نشانی این منطقه با حضور در محل حادثه به بررسی علل بروز این آتش سوزی و نیز برآورد میزان خسارات وارده پرداختند.