دوبرابر شدن سقف تسهیلات بانکی برای شرکت‌های دارویی
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شده است، شرکت‌های دارویی بتوانند دو برابر حد مقرر فعلی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
 
کیانوش جهانپور، افزود: شورای پول و اعتبار میزان سقف تسهیلات بانکی که شرکت‌های دارویی می‌توانستند استفاده کنند را به منظور کمک به نقدینگی شرکت‌های دارویی به میزان دو برابر افزایش داده است و بر این اساس با پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و براساس مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شده است تا شرکت‌های دارویی بتوانند دو برابر حد مقرر فعلی از تسهیلات بانکی استفاده کنند و نامه آن نیز در تاریخ ۲۶ تیرماه ۹۷ از سوی بانک مرکزی به کلیه بانک‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات گمرکی و ارزی نیز برای شرکت‌های دارویی فراهم شده است، اضافه کرد: در تعامل با گمرک تسهیلات گمرکی برای شرکت‌های دارویی ایجاد شده است. همچنین در تعامل بانک مرکزی و سازمان مدیریت بحث تامین ارز به میزان ۲.۸ میلیارد یورو برای تامین دارو قطعی شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه به تسهیلات دیگری که برای شرکت‌های دارویی در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و افزود: تسهیلات دیگر در خصوص واردات مواد اولیه دارو بود که بحث ثبت منبع در خصوص دارو و مواد اولیه دارویی نیز تسهیل شد.

وی با بیان اینکه تلاش خود را برای آرامش بیشتر بازار دارویی کشور انجام خواهیم داد، گفت: با توجه به تسهیلاتی که تاکنون ایجاد شده، باز هم باید نقدینگی ریالی تولید کنندگان تامین شود که بخش عمده آن به تحقق مطالبات معوقه شرکت‌های دارویی از بیمه‌ها مربوط می‌شود.