واکنش سروری به طرح مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری

 پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اصلاح طلبان با درهای بسته اعتماد عمومی مواجه شده اند، گفت: شاید نیازی به بیان این موضوع نباشد که جریان اصلاح طلب اعم در دولت یا شهرداری و شورای شهر تهران به دلیل ناکارآمدی به سنگ خورده و با در بسته ای از اعتماد عمومی مواجه شده اند که گویی راه بازگشتی برای آنها وجود ندارد. سروری گفت:‌عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در شش سال گذشته دولت آقای روحانی ودر یک سال گذشته شهرداری وشورای شهر به قدری روشن و عیان است که نیازی به عنوان کردن یا تاکید برآن یا نمونه آوری ومثال زدن نیست.

وی با بیان اینکه طرح دوباره موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با هدف انحراف افکار عمومی از پاسخگویی به مطالبات مردمی است خاطر نشان شد: اصلاح طلبان به خوبی متوجه تاکید مردم بر حق خود و شدت مطالبه گری عمومی از آنها شده اند. مطالبات مردم از دولتمردان, نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهر تهران به اوج خود رسیده است،  بنابراین برای فرار از پاسخگویی راه هایی را تجربه می کنند که به نوعی سیاسی کاری یا حاشیه پردازی است تا پاسخگویی به مطالبات مردمی. امروز اصلاح طلبان در برابر گذشته پر کاری از شهرداری تهران قرار گرفته اند که پرونده خالی مدیریتی آنها را به چالش کشانده است از این رو بر آن هستند تا با مطرح کردن دوباره موضوع تحقیق و تفحص فضای مطالبه گری مردم را به حاشیه برده و افکار عمومی را منحرف کنند.

سروری پیشنهاد داد: اینکه آقای افشانی به عنوان شهردار تهران تمایلی به تحقیق و تفحص از شهرداری دوران مدیریت قالیباف را ندارد به دلیل آن است که ایشان وارد کار شده اند و با مطلع شدن از آمار و ارقام متوجه بی پایه و اساس  بودن اظهارات اتهامی شده اند که متاسفانه بحث های اصلی  را به حاشیه می برد. بنده معتقدم بهتر است نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک بار این موضوع را به سرانجام برسانند تا هر ساله شاهد مطرح کردن دوباره این موضوع و اتلاف وقت و سرمایه ملی نباشیم.

سروری خاطر نشان شد: مسلما مردم با مطرح کردن و پیگیری موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری  متوجه بی پایه بودن اظهاراتی می شوند که تنها جنبه سیاسی دارد  و بس! آگاه شدن مردم از اطلاعات و اخبار نادرستی که در ماه های اخیر عنوان شده است به نفع جامعه و اتفاقا به ضرر و زیان اصلاح طلبان است چرا که همچنان مردم منتظر پاسخگویی شورا و شهرداری در خصوص چرایی بی ثباتی و توقف فعالیت های عمرانی شهر تهران هستند.

وی دراین باره افزود: طبیعی است هنگامی که اعضای شورای شهر تمایلی بر نظارت بر فعالیت های شهرداری و تامین مطالبات مردم ندارند راهی جز حرکت به سمت  فرافکنی و فرار به جلو در مقابل خواسته های به حق شهروندان نداشته باشند. امروز شهروندان متوجه این موضوع مهم شده اند که دلیل عدم کارآیی شورای شهر و شهرداری موضوع  نخواستن نیست بلکه موضوع نتوانستن است! به همین دلیل به نظر بنده بحث تحقیق و تفحص از شهرداری  موضوعی است که همواره در دستور کار آقایان قرار دارد!

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه مطرح کردن موضوع تحقیق وتفحص نشان از بی کارنامه بودن اصلاح طلبان است ، خاطر نشان کرد: سابقه شورای اول, مجلس ششم, مجلس دهم و شورای پنجم نشان از عملکرد جریانی واگرا به نام اصلاح طلبان می دهد که در پاسخگویی به مشکلات مردم ناکام مانده اند چرا که اولویت آنها توجه به منافع حزبی و گروهی است. با توجه به آنکه جریان اصلاح طلب کارنامه درخشانی ندارد بنابراین مطرح کردن موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران همه ساله امری طبیعی است! مسلما اگر نمایندگان اصلاح طلب امسال تحقیق و تفحص کامل و جامعی داشته باشند مسلما سال آینده باز هم این موضوع به بهانه عدم پرداختن به همه موارد پرونده یک بار دیگر باز و پیگیری می شود!

وی در  با اشاره به عملکرد شهردار سابق در توسعه عمرانی شهر تهران و تبدیل آن به کلانشهری بین المللی گفت:  با آنکه قوه قضاییه به عنوان مرجع رسمی قضایی موضوع  پرونده های شهرداری تهران را مورد بررسی قرار داده و موشکافانه در خصوص بدهکاریهای شهرداری که اتفاقا جزء نقاط مثبت مدیریت سابق به شمار می رود اظهار نظر کرده است عده ای به دلیل فرار از واقعیت موضوعات مهمی چون تهران شدن امروز تهران را در فضای تحریم و عدم همکاری دولت با شهرداری را زیر پا گذاشته و چنان رفتار می کنند که گویی آبادانی و عمران شهر تهران  ماحصل مدیریت آنها بوده است! 

وی گفت: انتظار می رود اصلاح طلبان به جای فرار به جلو و طرح موضوعات بی اساس و بی پایه به دنبال تامین منافع مردم و برآورده کردن مطالبات شهروندان باشد چرا که هر تلاشی غیر از این مهم بیانگر ناکارآمدی و بی کارنامگی آنها و توجه به حواشی در مسایل بی  پایه و اساس است.