واکنش چمران به افتتاح مجدد خط 7 متروی تهران

مهدی چمران درباره خط 7 مترو تهران اظهار داشت: این خط قبلاً هم شروع به کار کرده بود و مدیریت مترو وقت نیز آن زمان اعلام کرد که کمبودهایی در این خط وجود دارد که در حین بهره‌برداری قابل جبران است.

وی افزود: در زمانی که خط 7 مترو شروع به کار کرده بود، با توجه به اینکه دو قطار در این خط کار می‌کرد وسرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه نیز 10 تا 15 دقیقه بود، می‌توانستیم نواقص آن را نیز حل کنیم ولی اگر در هر 3 تا 5 دقیقه قطار در خط قرار می‌گرفت باید  تجهیزات و دیگر موارد آن را نیز تأمین می‌کردیم سپس بهره‌برداری صورت می‌گرفت.

چمران بیان داشت: برای اینکه بتوانیم کمبودها و مشکلات یک خط را شناسایی کنیم خطوط مترو را با سرفاصله‌های 10 تا 15 دقیقه‌ای ابتدا به بهره‌برداری می‌رساندیم و با اصلاح مشکلات و ایرادات سرفاصلهقطارها را کم و خدمات بهتری به شهروندان ارائه می‌کردیم.

وی افزود: بنا به دلایلی خط 7 مترو در مدیریت جدید شهری تعطیل و پس از مدتی با همان مشخصات قبلی این خط مجدداً افتتاح شد در صورتی که قطعاً در هنگام کار ایرادات و مشکلات دیده و حل می‌شود.

چمران گفت: بنده از افتتاح این 5 ایستگاه در خط 7 مترو خوشحال شدم و امیدوارم کمبودها را نیز بتوانند زودتر حل کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: متأسفانه ما عادت کرده‌ایم هر چه می‌شود گردن قبلی‌ها بیندازیم و در تمام کشور نیز همین طور است. مشکل اصلی مترو تهران کمبود واگن و قطار است و با دو قطار دردی دوا نمی‌شود.

چمران افزود: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو 200 میلیارد تومان است و در حال حاضر بخش زیادی از خط 7 مترو بیکار مانده است برای اینکه قطار ندارد، بنابر این باید به دنبال خرید واگن و ساخت آن باشیم و نباید سر مسائل مختلف بحث شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر با کدام قطار می‌خواهید در خط 7 و 6 مترو تردد داشته باشید این در صورتی است که دیگر خطوط مترو نیز کمبود واگن و قطار دارد. به جای بحث و جدل و مصاحبه و این بگو مگوها به دنبال تهیه واگن باشید.

چمران درباره خط 6 مترو نیز اظهار داشت:‌خط 6 را اگر تا آخر سال گذشته ادامه می‌دادیم تمام می‌شد و می‌گویند به علت کمبود منابع مالی است.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: دولت سال‌هاست سهم خود را در حوزه مترو پرداخت نکرده است ولی ما برای پیش بردن خطوط مترو وام می‌گرفتیم، قرض می‌گرفتیم و حتی بخشی از دارایی‌های شهرداری را نیز فروختیم تا این خطوط که در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران تأثیرگذار است هر چه سریع‌تر به پایان برسد.