تاکید استاندار تهران بر لزوم حمایت از مددجویان توانمند شده بهزیستی در جهت فروش محصولات

محمدحسین مقیمی استاندار تهران اظهار کرد: یکی از مشکلات و گلایه مندی به حقی که معلولان توانمند شده دارند، موضوع فراهم نبودن بستر عرضه و فروش محصولات این افراد است.

وی در ادامه تصریح کرد: اغلب معلولان توانمند شده به ویژه مددجویان معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور کارگاه‌های کوچک تولیدی 4 یا 5 نفره دارند که به طور معمول در فروش محصولات خود و مسئله کسب درآمد از مهارت و توانایی خود، دارای مشکلاتی هستند.

استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان باید فضایی را فراهم کنند تا همان گونه که در امر تولید محصولات مختلف توسط مددجویان معلول موفق هستیم، در مسئله عرضه و فروش محصولات و دستاوردهای آن ها نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

مقیمی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های دائمی برای عرضه و فروش محصولات معلولان توانمند شده از جمله راهبردهای ضروری است که می تواند از بار مشکلات این افراد کم کند و خوشبختانه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با استقبال خوب اقشار مختلف مردم مواجه می‌شود.

وی یادآور شد: تبلیغات در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مختص عرضه محصولات مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور نیز برای آگاه سازی مردم و دعوت آن‌ها به حمایت از این افراد نیز جزء برنامه هایی است که باید در دستور کار مسئولان این حوزه قرار گیرد.

بررسی موضوع نمایشگاه‌های دائمی محصولات مددجویان بهزیستی در اولین جلسه استانداری

استاندار تهران همچنین تاکید کرد: در اولین جلسه‌ای که در استانداری برقرار شود، موضوع برگزاری نمایشگاه دائمی عرضه محصولات توانمند شده مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و به ویژه مددجویان معلول را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مقیمی گفت: در برگزاری نمایشگاه‌های دائمی محصولات مددجویان سازمان بهزیستی کشور از امکاناتی که در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد، می‌توان بهره‌مند شد و در حال حاضر نیز عده‌ای از مددجویان درخواست عرضه محصولات تولیدی خود در ایستگاه‌های مترو را مطرح کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد:هم اکنون برخی از کارفرمایان در مشاغل مختلف افراد دارای معلولیت را مشغول به کار می‌کنند و این امر در جهت ایجاد انگیزه و افزایش توانمندی معلولان صورت می‌گیرد و امری شایسته و قابل تقدیر است و در واقع این افراد برای گروه‌های توانخواه شرایطی را ایجاد می‌کنند که از محل دست رنج خود معیشت خویش را تامین کنند.

استاندار تهران تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های دولتی فراهم کردن بستر فعالیت و اشتغال و توانمندسازی برای معلولان با استعداد و حمایت از آن‌ها بوده و در سال جاری که با نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، دستگاه‌هایی چون شهرداری، بهزیستی و مراکز فنی و حرفه ای و اصناف مختلف می‌توانند در عرضه محصولات مددجویان معلول گام‌های موثری بردارند.

مقیمی خاطرنشان کرد: از موضوع به روز کردن آموزش‌ها و اطلاعات مددجویان توانخواه نیز نباید غافل ماند و مددجویان نیز باید در جهت ارتقای محصولات تولیدی خود تلاش کنند تا بتوانند در شرایط رقابتی بازار حضوری فعال داشته باشند.