مدیران خواب آلود چگونه می توانند برای جامعه مفید باشند / مدیر چهل ساله می تواند شهر بهتری بسازد

گروه اجتماعی- مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی سابق شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به قانون منع به کار گیری بازنشستگان و وجود برخی از استثنائات در این قانون گفت: بنده به شدت با بخشی که نمایندگان مجلس برای مدیریت های کلان کشور بخصوص مجلس و وزرا مورد استثنا قرار دادند مخالفت هستم و این مخالفت را به صورت صریح و روشن عنوان می کنم. تصویب چنین مصوبه ای هنگامی که اصلی ترین بخش های کشور همچنان در دست افراد بازنشسته و مسن است چه اهمیتی دارد؟ مسلما تا زمانی که کماکان بازنشستگان و سالمندان در بدنه دولت و مجلس برای مردم تصمیم بگیرند و تصمیم ساز باشند نمی توان به شکوفایی و رونق کشور امیدوار بود چرا که این بخش مسن از جامعه با جامعه و نسل جوان امروز تفاوت فاحش دیدگاهی دارد بنابراین عدم درک جوانان و بی توجهی به خواسته آنها نمی تواند راه حل خوبی برای برون رفت از مشکلات باشد.
وی در خصوص استفاده از تجارب مدیران بازنشسته در سایر کشورهای دنیا گفت: در تمام دنیا مدیران بازنشسته تنها در حوزه های مشورتی و کارشناسی به کار گرفته می شوند و عرصه برای حضور مدیران جوان باز می شود در حالیکه درایران بازنشستگان تا پایان عمر بازنشسته نمی شوند و جوانان مایوس و سرخورده منتظر فرصتی برای نشان دادن خود هستند!
طلایی با بیان اینکه مدیران خواب آلود چگونه می توانند برای جامعه مفید باشند عنوان نمود: چگونه می توان انتظار رونق, رشد وشکوفایی داشت در حالی که وزیران پیر و فرتوت در جلسات چرت می زنند و خوابیده اند؟ استثنا کردن قانون برای عده ای قانونی رفتار کردن نیست و نمی تواند منجر به استفاده از نیروی جوان در حساس ترین حوزه هایی شود که اتفاقا مطلوب شدن امور کشور وابسته به حضور جوانان در آن حوزه هاست!!
وی با اشاره به عملکرد وزیر جوان دولت یازدهم دراین باره افزود: نکته دومی که اتفاقا در دولت به عنوان یک الگو و نمونه قابل معرفی است وزیر فناوری وارتباطات است که با شور وانگیزه جوانی مورد توجه ومحبوب مردم است و نشان داده به صورت فعال وبا انگیزه بالا درعرصه های مختلف حضور مطلوبی داشته است. با توجه به چنین تجاربی چرا نباید کشور را به دست نسل جوان بسپاریم؟ بنده معتقدم باید مسوولیت های مهم وسرنوشت ساز را به دست جوانان از دهه هفتاد به بالا بسپاریم و اگر به عنوان بازنشسته وپیران کشور دلسوز میهن هستیم باید با در اختیار گذاشتن تجاربمان به جوانان وکنار کشیدن از عرصه مدیریت اداره بهتر جامعه را به دست جوانانی بسپاریم که دانش , اطلاعات وارتباطات به روزتری نسبت به پیران دارند.
طلایی با تاکید بر جوانگرایی مدیریتی در شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیر چهل ساله می تواند شهر بهتری بسازد؛ خاطر نشان شد: مسلما بهره مندی از جوانان و اتخاذ چنین قاعده ای برای همه حوزه های مدیریتی از دولت تا شهرداری است. اگر قرار است شهر تهران به بهترین نحو ممکن اداره شود مدیریت شهری باید براساس دیدگاه ها و مدیریت جوانان اداره شود چرا که تشکیلات شهرداری تهران در حد یک وزارتخانه به شمار می رود از این رود به نظر می رسد اگر شهردار تهران فردی چهل ساله باشد عملکردی به مراتب موفق تر از یک مدیر بازنشسته خواهد داشت.