برخورد مودبانه پلیس عربستان با زایران ایرانی

سردار حسین مهری رییس پلیس فرودگاه‌های کشور  در نشست مشترک رییس پلیس فرودگاه‌های کشور و نماینده سازمان حج و زیارت پیرامون تکریم زائران حج در سخنانی اظهار کرد: از ۱۹فرودگاه عملیات اعزام زائران آغاز شده و ۸۵هزار زائر به همراه هزار نفر از عوامل به سرزمین وحی منتقل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در سی فرودگاه یک دوره کلاس تعالی رفتار برگزار شده و کنترل خشم و استرس در این فرودگاه‌ها برگزار شده است و ۲۹۹نفر از همکاران ما در این کلاس‌ها حاضر شده اند، ادامه داد: تا کنون ۲۱هزار و ۲۱۵ زائر به مدینه منتقل شده اند و پرواز‌ها ادامه دارد.

وی گفت: با هماهنگی پلیس عربستان امسال ده قلم دارو از سوی عربستان به عنوان داور‌ی ممنوعه اعلام شد که عبارتند از: آمپول مورفین، شربت متادون، قرص هیدومرفین، قرص متیل فنیدات، هیدرو کلرات و شربت اکسپکتورانت، کدیین و قرص کدیین را ممنوع اعلام کردند که به زائران گفتیم مخصوصا قرص کدیین و شربت شربت اکسپکتورانت را اصلا با خودشان نبرند.

سردار مهری با اشاره به اینکه هنوز ۶۴هزار زایر به مکه اعزام نشده اند، گفت: مرکز پزشکی حج بیمارستان های مخصوص دارد و هیچ نیاز دارویی برای زائران وجود ندارد.

وی از حضور یک قاضی کشیک در فرودگاه خبر داد و گفت: همکاری خیلی خوبی با دادستان کشور وجود دارد و بلافاصله در فرودگاه برای حجاجی که مواد مخدر با خود همراه دارند، پرونده تشکیل می‌شود.

رییس پلیس فرودگاه های کل کشور با اعلام اینکه از فرودگاه امام خمینی(ره) بیشترین تعداد پرواز انجام شده است، گفت: 20مرداد ماه آخرین گروه مسافران حج اعزام می‌شوند.


وی افزود: آخرین پرواز ازفرودگاه گرگان انجام می‌شود و هم اکنون پرواز حجاج از فرودگاه رشت و بوشهر و زنجان به اتمام رسیده است.

برخورد پلیس عربستان با زایران ایرانی خوب و مودبانه بوده است

سردار مهری  با بیان این مطلب که تاکنون با تلاش پلیس فرودگاه‌های کشور، هیچ حاجی ایرانی در فرودگاه‌های عربستان دستگیر نشده است، به برخورد پلیس عربستان با زایران ایرانی اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده برخورد پلیس عربستان با زایران ایرانی خوب و مودبانه بوده است.


وی به زایران توصیه کرد به هیچ وجه از دریافت امانت از افراد ناشناس خودداری کنند. نه از کسی بار قبول کنند و نه بار خود را به افراد دیگر ولو برای چند دقیقه به امانت نگذارند.