تقدیر عضو شورای شهر از ورود دادستانی کل کشور به بررسی پرونده تخلفات پالادیوم

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات گسترده مجموعه تجاری-اداری پالادیوم از جمله توافق غیرقانونی شهردار سابق منطقه یک با مالک پالادیوم برای احداث تونل زیرزمینی و پل هوایی در عرض شارع عام و معبر عمومی اظهار کرد: در زمان شهردار بودن نجفی نسبت به این تخلف آشکار، چندین بار تذکر کتبی و شفاهی دادم و بالاخره با پیگیری‌های انجام شده پرونده به کمیسیون‌های ماده صد جهت رسیدگی به تخلفات ارسال شد.

وی اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده جهت تصمیم‌گیری نسبت به کسب نظرات دقیق‌تر کارشناسی شهرداری اقدام کرد و این نظریه مجددا به کمیسیون ماده صد ارسال شد و هم اکنون پرونده تخلفات مجتمع تجاری-اداری پالادیوم در آستانه تصمیم‌گیری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر علی رغم مجموعه گسترده‌ای از چنین تخلفات نه با تصمیم سازان و نه با تصمیم گیران در شهرداری برخورد شد و نه با مالکان متخلف و همین امر موجب افزایش قابل توجه میزان عدول از ضوابط معماری و شهرسازی شده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل جلسه مشترک معاون دادستان کل کشور ونیز مجمع قضایی رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهر تهران، شهرداری تهران و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تصریح کرد: از اینکه مسئولان قوه قضاییه و دادستانی نسبت به رسیدگی به تخلفات گسترده ساختمانی و کسانی که هیچ خط قرمزی را جهت کسب منافع خود رعایت نمی‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

سالاری ادامه داد: چنانچه دادستان نسبت به بررسی تخلفات تصمیم گیران و متخلفان در پرونده‌های این چنینی ورود جدی کند، قطعا ما شاهد کاهش چشمگیر اینگونه تخلفات خواهیم بود.